Direktlänk till inlägg 25 juni 2011

Svek och annat nagelbitande

Av Lena Carlsson - 25 juni 2011 09:45

Nu ska jag snart iväg mot Skåne - om inte modet sviker. Eller så kan något annat svika, datorn har svikit mig till exempel! Det finns en förträfflig vägbeskrivning till dit jag ska på eniro,och den skulle jag då skriva ut. Så jag klickade på "skriv ut", och en ny sida med karta och själva vägbeskrivningen med stora bokstäver, visade sig. Men vad gjorde min dator? Jo, det blir ju en liten grön remsa längst ner, när den är full och försvunnit är sidan klar - nu har det gått en och en halv timme och sidan är fortfarande inte klar!!!

Så nu blev jag tvungen att skriva av alltihop för hand, tänk om jag då vetat det för länge sen, hade jag inte behövt ha datorn igång så himla länge.

Det verkar förresten avancerat att köra till Ravlunda, jag kanske fastnar längs vägen. Och hur gör man för att läsa beskrivningen och köra samtidigt? Andra säger att sådär håller inte jag på, sånt har jag kartboken till! Men de är ju klyftigare och förständigare än jag. Nu har jag 20 punkter jag ska hålla reda på, blir bra för var punkt jag avverkar.

De i P-ås kom inte den dagen jag fyllde, för då hade Kennert lagt sig vid halv sex på kvällen! Utan att veta varför, men eftersom Marie-Louise varit sängliggande en dag för knott-feber, gav vi Kennert den diagnosen med. Man kan bli så knottbiten att man får feber, det är fullt möjligt.

Klockan två ska jag vara i Ravlunda, en bra tid. Man får vara tacksam att jag inte skulle vara där vid typ nio på morgoen!

Jag fick förresten mail från Ramkvillabuss: jag hade blivit utvald till att få ett presentkort på 400:- mot att jag mellan den 23/6 - 4/7 beställde en tredagars resa som går i juli eller augusti. Så nu ska jag, helt ofrivilligt får tillstås, resa till Helsingfors sista helgen i juli! Den ofrivillige resenären. Men den helgen är jag åtminstone treledig, så jag kunde utnyttja presentkortet.

Detta innebär, att jag måste vara nervös hela juli månad ut. Eftersom jag alltid får sån ohygglig resfeber. Annars trodde jag, att bara semestern var slut skulle allt bli lugnt igen! Men nej, så var inte fallet.

Nu måste jag göra mig iordning och köra iväg. Usch vad jag är nervös för resan, både dit och hem (det är ju lika långt hem av nån anledning, och då får jag läsa beskrivningen baklänges dessutom). Däremot att rida ner till havet känns bara bra.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards