Alla inlägg den 3 juni 2011

Av Lena Carlsson - 3 juni 2011 16:04

OK, då var första delen avklarad! Och det lilla bihanget... Jag pratar om min årliga häckklippning. Oj vad det är tråkigt. Men idag har jag till min egen förvåning som sagt fixat den allra tråkigaste sträckan, plus den lilla bit som finns efter garaget in mot Sura Grannens.

En blir rent trött. I bästa fall också solbränd. Och får träningsvärk. Som väl var fick jag några avbrott av grannen Tina rakt över backen (hon jag skrev om sist, som kan visa sig i bikini samt har en snygg sambo då, Fredrik!). Jag har ju länge tänkt bjuda in dem på kaffe, dels har de aldrig varit här inne och dels står de som nummer två på listan av folk som kan mitt larm. Så då måste de ju veta hur man gör, kodnummer och andra saker. Vid tre pep Tina och Fredrik iväg på mc:n, ska vara borta hela helgen. Öland skulle jag tro!! Jag sa att de skulle akta sig, de visste inget om den där olyckan vid Marklanda igår.

Aj, det tar emot här och där...

Tina och jag pratade bl.a om ledighet. Jag är ju överförtjust bara över att jag är treledig denna helgen! Tina och Fredrk jobbar båda på ortens stora företag, det som håller hela detta samhället upprätt, och de är lediga torsdag-fredag-lördag-söndag-måndag. Ändå fanns det de som gnällde över, att de inte kunde gå hem vid middag i onsdags! De skulle gärna kunna få byta med oss och jobba inom vården lite. Tina tyckte att det var höjden av dem, påpekade att "tänk så bra vi har det här!". Jag är bara fullt benägen att hålla med.

Nu ska jag åka till sjön och bada. Sen ikväll ska jag ha buffé, sån som andra människor (de lediga!) hade igår: sparrissallad, inkokt lax och potatissallad. Redan nämnda grannars barn (tonårskillar) är hemma själva, de ska grilla så jag fick i uppgift att se till så inte huset brann upp! Nåja, i så fall är jag ju på andra sidan granne med Åsa som är brandman.

Tycks ha varit en jobbig dag för flera: Midas och Flye sitter och sover nu. Jag funderar på att ta ut buren imorgon, de ska väl också ha sommarluft.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards