Alla inlägg under mars 2010

Av Lena Carlsson - 31 mars 2010 13:13

Igår tänkte jag rida ut och lyssna på fågelsången... Men Nina hade vårkänslor, så det blev åka av kan jag säga...

 
Av Lena Carlsson - 30 mars 2010 17:21

Efter påstötningar vill jag härmed upplysa om, att Poulsen är ombud för både behovsmediciner och aktivitet. Men skrev jag inte skrattombud? Vad är skillnaden på aktivitets- och skrattombud? Man ska ju göra de boende glada?

Nu är jag ledig två dagar på rad, bevars, sen jobbar jag hela påsken, alla 4 dagarna. Så jag ska lite stilla fira påsk nu de här lediga dagarna, bäst jag kan. Fixa påskris, pynta, äta påskmat... Man kan ju fira alternativ jul, så varför inte påsk? Så ska jag ge mig ut och gå också, och så fick jag låna en plastkasse av Inger i lördags. Eller, låna sa hon inte, men jag tänkte själv att jag ska ge tillbaka den med ett välfyllt påskägg i...! Så jag har börjat bunkra idag, lite fiiinare choklad sådär...

Nu ska jag upp till stallet, vet inte med säkerhet vilken häst jag får egentligen. Aja finns det ingen så får jag väl rätt promenera själv! Jag menar Ninas föl växer ju och ska snart ut, och jag vet inte om Ramona är hemma än. Herregud när hon kommer! Hon är dubbelt så stor som Nina! Ja herregud Ramona...hon åkte på jullov, och tyckte jag det var välförtjänt. Men hon är ju kanske kvar än!! Hon var kvar för 14 dagar sen i alla fall! Julen varar intill påska! I morgon tänkte Inger och jag åka in på torget igen. Men vi får se hur jag gör. Jag kanske inte ids i vanlig ordning.

Av Lena Carlsson - 28 mars 2010 11:56

Igår bjöd köpmännen i samhället på våfflor. Och som vanligt konkurrerade jag med dem. Jag hotade också att slå natt-Lillemor i hövvet med två tulpanbuketter.

Ja, eller så här var det. När man sett ut sina buketter så ska de betalas helst, och då hivade jag upp dem på något sätt för att få tag i plånkan. Då stod Lillemor bakom men inte visste jag det. Men som hon sa, "man kan få värre saker i hövvet än tulpaner". Man får väl förresten vara tacksam att det inte stod en helt okänd bakom!

Våfflor är alltid smaskigt, men det är en konst att äta dem utanför ICA. Papptallriken med Den Åtråvärda på samt tillhörande plastgaffel ska hållas i ena handen och kaffemuggen (plast) i andra. Man ska äta medan våfflan är varm, vilket innebär att grädden smälter och tar med sig sylten ner på kläder och skor. Samtidigt ska man helst vara social med dem som står runt om också.

Igår var detta evenemang mellan kl 10-14, men jag var i stan 10:40-14. Sen bjöd jag hem lite folk på våffelfest på kvällen istället. Så vi mumsade och såg på Körslaget samtidigt. Jag trodde väl inte helt på Team Strömstedts låt men det gick ju bra! Hurra! Då applåderade vi, och det gjorde vi åt Team Moraeus med! Sen fick vi lite spratt när de hade uppgivit fel kör som skulle lämna, för tänk om de sagt att Team Strömstedt inte gått vidare! Då hade vi nog gjort konstiga saker. Åsas syster var förresten med i bild ett par gånger. Earth hour fick vi också med, faktiskt så var så gott som hela kvarteret nersläckt! Grannen rakt över U-vägen hade tänt levande ljus istället. Och B:s tände inte mer den kvällen, så vi spekulerade i om de hade somnat?

På sätt och vis hade jag tänkt åka till jobbet sen, och sällskapa Inger som jobbade natt. Men det blåste så kallt ute... Fast jag var inte trött, jo det var jag nog men det kändes inte så, jag såg filmen som gick fast jag sett den 2 gånger förr, och sen med omställning till sommartid så blev det väldigt sent innan jag släckte! Men det märktes idag på morgonen... Jag överväger nu ifall Inger vaknat, och ifall hon i så fall (upprepning, jag vet), är våffelsugen... Och så överväger jag ifall jag själv är vaken, jag är inte påklädd iaf, klockan är tio över tolv och herregud det är ju söndag!

Nu ser jag att mina fåglar har ont om frö, jag får nog intressera mig lite för dem! Höres och C-s!

Av Lena Carlsson - 27 mars 2010 07:57

Att lyssna på mina undulater en ledig morgon är bra nog. Men att få in vårfåglarna genom ett öppet fönster, det får fart på livsandarna!

 
Av Lena Carlsson - 26 mars 2010 17:29

Otroligt men sant: nu är våren kommen på riktigt! Utomhus är det varmt och skönt, efter denna vintern tycker jag det känns som att man glömt hur det kändes med värme...

Igår var vi på kvalitetsutbildning på jobbet, och idag har jag blivit upphöjd till dokumentstödjare. Och så är jag rehabombud och kvalitetsombud. Puh! Man kroknar ju, när ska man hinna med allt? De andra har bara ett uppdrag var. Poulsen är t.ex skrattombud. Men det har ju det goda med sig, att skulle Attendo få ännu mer för sig, så kan jag inte åta mig mer. Då måste de andra ta mer.

Och om de inte gör det?

Inatt flög jag upp som en skott ur sängen, säker på att det var dags att stiga upp. Som tur var såg jag på klockan - den var 03 nånting! Ja, så det var bara att krypa tillbaka. Igår kväll va det extra skönt att lägga sig, ibland önskar jag verkligen att jag gick och la mig tidigare än jag gör.

Nu kan man snart ta sig en tur ner till Korrö och se Ronnebyån svämma över. Snacka om sevärdhet. Eller varför inte till Högsby, om jag nu hittar dit. De bjöd på rätt bra översvämningar de med förr om åren. Det är inte snällt att göra så men det är lite roligt. Ja...får nog bli Korrö i alla fall. Det är närmare i allafall. En gång räckte det med Drev, det forsade över vägen. Lite spänning i tillvaron när man inte vet om det finns någon väg under.

Av Lena Carlsson - 24 mars 2010 15:20

Nu är minsann våren kommen, igår såg jag t.ex två plogar med flyttfåglar! Och nästan all snön är bara borta, puts väck! Ja, utom hos grannen men han har ju skottat ihop stora vallar. Det ska man inte. Fast fördelen med snön, har jag kommit på idag, är att man alltid kunde gå ut och få en stunds motion med skyffeln. Därmed inte sagt att allt skulle hävas i samma hög, som sagt. Nog om det!

Jag åkte aldrig till stallet igårkväll, jag var för trött och dessutom hade jag ingen bensin i bilen! Fanns kvar till tre mil, och när jag körde ner till macken idag fanns det till två mil till! Stackars bil. Den blev kvar på verkstan förresten, för en framljus och ett backljus lyste inte. Ska det vara så ska det. Ikväll är det kören (usch vad trött jag är), då kommer väl Skratt-Maja kanske. Herregud, jag kan inte komma över att hon valde vår kör framför Körslaget! Hon hade ju tänkt åka in! Om hon rätt inte kommit med så hade det väl varit ett kul försök.

Nu ska jag kolla mina mail, sen ska jag ta en kopp kaffe och en skiva hembakat franskbröd. Mums! Sen om en timme ska bilen hämtas...sen får vi se... Gäsp sålänge.

Av Lena Carlsson - 22 mars 2010 22:04

Jaha, då har jag bara en dag kvar att jobba av helgen. Fast lite tradigt är det att inte få vara hemma om kvällarna, förvisso var jag hemma igår... Förra veckan var jag alltså bara hemma söndag kväll!!  Och denna veckan börjar ju inte bättre precis: jobbat ikväll, imorgon stallet, onsdag kören...sen är jag bevars ledig både torsdag och fredag kväll samt helgen! När jag sa detta konstaterande på jobbet, sa min tant:

- Nej, sluta nu! Hon tyckte inte alls att jag behövde vara ledig fredag kväll!

Det har gått bra för Shema och mig ikväll, det roliga var att vi trodde duschandet skulle bli svårast nöt att knäcka men det var momentet innan som höll på att ta kål på oss! Rullstolen körde upp på min stortå. Och jag blev nypt här och riven där - av selen till lyften! Inte av den som satt i så mycket.

I lördags slutade jag 21:00, precis lagom att få se Växjölaget i Körslaget. Grannen Åsas syster är ju med, ändå något. (Fast synd det inte är Åsa... ). Fast jag tror skam till sägandes mer på Åsas syrra än på Niklas Strömstedt. För allvarligt, hur mycket drag är det i honom? Not! Kul var också den där hårdrockaren Gyllenhammar, eller nej vad var det, jamen Gyllen...ehm...äsch ni vet ni som såg det! Klämde i med Sweets gamla "Fox on the run" och gjorde hårdrock av den. Ack ja. Sweet känns inte hårdrock om man säger så. Fast jag kan den fortfarande ord för ord. Och det var åtminstone drag i Gyllen-vadetnuvar!

Nu ska c-son snart gå och lägga sig, annars är det inget drag i mig heller vid kvart över fem i morgon bitti. Men det är det väl i dig så dags, poulsen?

Av Lena Carlsson - 21 mars 2010 06:10

Just nu ser det dimmigt och disigt ut utomhus - men faktum är att det faller ett stilla vårregn! Märkte det när jag blåste bort fröskal ur fåglarnas koppar. Säga vad man vill om vintern; om den var hård och tråkig på många vis så har i alla fall snösmältningen varit mild! Först sol så snön försvann droppvis, och först nu kommer regnet! Naturen tycker kanske att vi behövde lite kompensation...

Egentligen har jag verkligen inte tid att sitta här, jag börjar jobba vid sju. Men klockan är bara 06:14, och slänga på min kläderna ska väl inte ta någon tid. Jag jobbar 7-16 idag, det känns bra det en söndag. Var delad tur igår, det kändes inte fullt lika bra. Till min stora förtjusning fick jag förresten se Växjös bidrag i Körslaget igår, om jag rätt inte såg så många andra! Grannens syrra är ju med, man kan ju bara inte säga att man inte såg det!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards