Alla inlägg under maj 2013

Av Lena Carlsson - 30 maj 2013 21:58

Nu är jag ju inte sur och arg längre som jag var på morgonen... Men skriver här ändå. Varför skrev jag inte direkt då utan världens mest konstiga sms-inlägg, jo det gick inte på något vis att komma in här på hela förmiddagen! Givetvis, varför skulle det gå när man behöver det liksom.

Jag hade klockan på ringning vid halv fem för att åka till stallet tidigt, och trasslade mig upp vid fem. Väl framme hittade jag ingen häst. Men sen stack det ju fram ett hästhuvud bakom husknuten, de gick på baksidan och betade - klippte gräset. Så jag kröp in till dem. Råsa-Oops satte ner huvudet och skakade på det - så som hästar gör när de blir glada.Det gjorde hon sist jag kom med! Världens sötaste ponny (russ), kanske inte i utseendet men i sättet! Jag undrar seriöst om hon är korsad med en hund på något sätt?

Men sen hittade jag inget som kunde föreställa grind där jag kunde ta ut Amelia. Letade både inifrån hagen och utanför. Men nej. Så jag fick åka hem igen. Det kändes ganska snopet och surt faktiskt. Tänk en ridtur klockan sex på morgonen när alla fåglarna kvittrar och solen skiner, en sommarmorgon...

Fast där var ganska nerbetat så nästa gång jag kommer är nog Amelia nån annanstans. Nästa torsdag är jag ledig så då - hehe, ja då regnar det väl. Men om det inte gör det utan solen skiner igen, då......

När jag kom hem spisade jag en inte alltför välförtjänt frukost, sen cyklade jag en mil istället. Kom att tänka på: varför har ingen uppfunnit en gräsklippare som man kan cykla runt på? Då kunde jag gjort två saker i ett!

På lördag är det Böksholmsdagen, Ramkvilla marknad, Emilia Linderholm har utställning på Gallerix och så är det bautafest i Lenhovda. Stressad, jag???

Av Lena Carlsson - 17 maj 2013 14:08

 Egentligen undrar jag nu varför jag sitter här och skriver, det är ju full sommar eller kanon-vår ute. Jag har ju både betat av mail, facebook, spel och lite till innan jag kom hit? Aja nu är jag här.

Och vill jag säga något så måste jag skriva idag, för all rösten har försvunnit! Himla heshet. Trots det åt jag frukost utomhus idag, framför jasmin-busken, favoritplatsen. Jag har sett nu när jag gått hemma hur mycket det är jag kunde gjort här hemma innan jag blev förkyld. Hur normalt är det att ha påskgardinerna uppe än t.ex.? Iofs är den ena lila och den andra är mönstrad med påskliljor och snödroppar, inga kycklingar nånstans, men ändå! Istället för den lila vill jag ha upp en i rosa spets. I köket vet jag inte riktigt.

Jag är starkt sugen på att ta hit Mathildes man, han är stark som en björn så han kunde ta upp hela korgen med gardiner från källaren. Men så kan man ju inte göra. Roligt är hur som helst att jag alltid vill köpa nya gardiner: vårgardiner, sommar- och höstgardiner... Är det ärftligt tro? Och jag har rensat ut, men köper jag nya behöver jag ju rensa ut ännu mer. Ja, för att inte tala om nya stänger då! Två av dem hänger på trekvart, de behöver verkligen bytas ut. Och många snygga finns det att välja på, så jag har inget att skylla på... Bara att mäta, köpa och sätta upp.

Åh, jag skulle vilja ha en vilstol Karlskrona från IKEA med! Jisses! Fast den går inte in i bilen på längden, utan den får jag ta med hemkörning. :-). Vips säger vän av ordning, att det kostar pengar! Men det gör det ju faktiskt att köra dit själv också... Fast det ser man inte, bara. Ja, vi får väl se när jag fått nästa lön. Finns några tavlor som stått i några år och väntat på ramar också. Kanske bäst att ge Arnolds pengarna i första hand. Hm ja, och så behöver jag en ny hushållsvåg för det har jag ingen. Den behöver jag verkligen. Ja jisses vilken tur att jag fyller om en månad - hahahaha!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Skapa flashcards