Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

En lördag i oktober och sommaren 2015

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver inte ens laga mat idag, det vore helt galet att ge sig på eftersom jag har så mycket rester.

Men det är inget som helst fel på resterna.

Jag har ingen skrivare, och det är ett problem i sig. Jag får skriva ner allt intressant på lappar, som jag sedan inte håller reda på. Så om jag ska göra ett recept, så hittar jag inte det. Eller i bästa fall gör jag ju det. En sak jag alltid glömmer att skriva av, är tillbehör. Onödigt? Nja, men t.ex till våfflor (sötpotatisvåfflor) kan det ju vara kul att ha något på. Jag borde om inte annat skriva var jag hittade receptet någonstans. För ingen ska ju tro att jag hittar samma ställe en gång till heller, nejdå!

Däremot hittar jag en massa andra recept, skrivna av ordentliga människor som lever på sånt som jag inte ens visste att det var uppfunnet, eller var man får tag i det. Raw food helt enkelt.

Nåja. Jag har köpt ett par nya innetofflor idag, eftersom de gamla härliga ingångna bruna antagligen blev kvar på Öland. Jag ser ingen annan förklaring, för jag har inte sett röken av dem sen dess. De här nya är vita och ser ut som träskor fast mjuka då. Det är ju väldigt tråkigt att tänka på, att de bruna trotjänarna antagligen då hamnade i soptunnan i Löttorp, men det är ju mitt fel som glömde dem. Arpopå Löttorp så har jag redan bokat en stuga för vecka 28 sommaren 2015! Vad ska man göra liksom, jag frågade ägarna och de sa "före december". Tråkigt nog blir det nog inte Prins Ottos stall nästa sommar, för det är redan inbokat 2 veckor (!) av andra. Men det finns ju fler stugor i Löttorp. En låg t.ex närmare stranden. Den jag redan bokat ligger i Karlskrona!

Nu är klockan 18:25, dags för eftermiddagskaffe. Jo, jag lurade ju på att hyra en husbil nästa sommar med! Det är alltså bara på spånstadiet än!! Inte säkert jag gör det. Men en sån hyrs ut av en person här i samhället, och vi är jämngamla. Jag tänkte att jamen vad enkelt och bra. Men så var det en som hyrt av dem och sa att det ska jag absolut inte göra. De hade gjort det och hade negativa erfarenheter. Så kanske bättre att hyra i Kalmar och köra runt på Öland? Bara en tanke... I så fall kan jag ju bo i Sandby ändå. Ja, kan vara bra att ha lite planer redan nu, för de planer jag hade för denna hösten lär det inte bli något med. Veckorna går ju så fort så tiden bara försvinner! Jag skulle kört till Habo och åkt hundspann, jag skulle till Stockholm och se "Evita "... Men när?? Jag menar snart slår halkan till, och då vill jag inte köra till Jönköping. Långt och lömsk väg... Hm, som någon skulle uttryckt det.

 
 
Ingen bild

famoja

26 oktober 2014 10:58

Man kan ju säga att du är ute i god tid med sommarplaneringen....Husbil skulle jag inte vilja köra men åka... tror man ska ha lite erfarenhet av stor bil innan.
Synd på de gamla tofflorna...men de kanske inte vill gå längre och gömde sig när de såg att du höll på att packa....När jag låg i Karlskrona ringde radio Kronoberg och undrade om jag tog emot en kock som kom hit för att laga mat till HK och mig....att man kan ha sådan otur ... detta erbjudande kommer aldrig igen....ha de kram

Lena Carlsson

27 oktober 2014 13:00

Ja det var verkligen oturligt! Varför skulle den kocken kommit då, har ni tävlat eller? Jag får väl hyra in Kristofer åt er, haha...
Jag har ju kört lätt lastbil förr, till och från Getterås. Vill du åka med mig, jag menar vågar du åka med?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Av Lena Carlsson - 15 november 2013 19:27

Det kanske blir lite svårt att få potatisen att koka när jag har stängt av fel platta......

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards