Alla inlägg under mars 2012

Av Lena Carlsson - 24 mars 2012 12:36

Igår köpte jag 3 citroner på extrapris. Nu ligger de o lyser på diskbänken, och jag känner att jag bara VILL ha citrongult nånstans! Men VAR??

 
Av Lena Carlsson - 19 mars 2012 18:27

Då var jag här igen. Nu har jag jobbat helgen och det gick riktigt snabbt, sånt tackar man för. Man kan ju t.ex tacka dem man jobbat med: Sofie och Lena K! Samt AMF, gode tid om jag glömde henne. Det påverkar ju ändå vem man jobbar med hur det ska bli... Så de andra kanske haft en sååååå lååååååång helg med mig...

Vad vet jag.

Men trött som en gris är jag, eller det kanske heter som en gnu. Hade två dippar på jobbet innan p-mötet, båda var väl runt middagstid. Ikväll har jag varit lydig och tagit en "hutt" hostmedicin och ett sprut nässpray i var borre. Tänkte annars, att jag inte behövde det längre. Men jag hostar på dag 25... Till skillnad från typ Britt-Marie, som i torsdags gick hem med 38 graders feber, och så jobbar idag igen. Det slår lite olika.

Imorgon är jag ledig iaf! Hoppas det blir hyfsat väder, (fast varför skulle det bli det). Just nu tvättar jag mina jobbarkläder. Jag har sagt det förr men jag upprepar så gärna: det är så härligt när det är klart och man kan hänga upp dem på tork och så att säga strunta i dem! Sen vet man att man har dem rena på onsdag.

Egentligen undrar jag var jag verkligen borde jobba nånstans. Men sen inser jag att det finns ingen annan som vill ha mig. Så jag trampar väl på, man ska vara nöjd att man har ett jobb... Somliga vet jag som varit på samma ställe sen de gick ut gymnasiet. Hur kul kan det vara? OK man ska inte ha varit på så många ställen som jag varit, men ändå.

Håhåjaja (mitt eget uttryck, väl att notera!), jag börjar bli hungrig hur det nu är möjligt, fantasi noll om vad jag ska fixa, och det ska vara klart inom en timme för sen är det halvåtta hos mig och mums - 112 Hihihi! Pizza vore något, smidigt ivarje fall,. men inte från samhället, nej... Tänk tänk tänk...återkommer en annan dag!

Av Lena Carlsson - 16 mars 2012 13:42

Bästa vädergudar: ge mej sol på tisdag, så att jag kan tvätta och få det torrt ute!

 
Av Lena Carlsson - 12 mars 2012 08:59

Jag har återvänt till de levandes skara. Känns det som. Hoppas det varar.

 
Av Lena Carlsson - 11 mars 2012 13:54

Nu är det VÅR! Grannen har tagit ut sin motorcykel!

 
Av Lena Carlsson - 10 mars 2012 15:53

OK tänkte jag skulle tota ihop något inlägg här med. Inser allt mer att två veckor bara försvunnit ur mitt liv, så t.ex noterade jag inte när vi bytte månad från februari till mars. Och ute hade det plötsligt också hänt saker. Men nu är jag nästan ifatt och känner mig ganska pigg idag. Om det inte vore för hostan som aldrig tycks vilja ge sig, det kraxas och hostas lika bra idag som alla andra dagar. Det är rätt äckligt...och tröttande. Och låter illa inför andra.

Usch jag känner mig som en idiot. Inte ett handtag har jag gjort i trädgården fast jag varit hemma så länge, och inte har jag vårstädat eller ens städat inne heller. Alla andra är så flitiga med sånt. Jag har verkligen haft dåligt samvete för detta varenda dag. Å andra sidan har jag hunnit lyssna mycket på min nya ljudbok, "Pojken som slutade gråta" av Ninni Schulman. En riktigt bra bok enligt mig!

Nu mulnar det visst på ute. Men det har varit en fin dag förut. Åh, mina stackars pippiar ser helt fördärvade ut. De har ju inte heller fått sova när jag hostat både dag och natt, kan jag tro! Hoppas att jag inte satt över det på dem.

Nej, nu är det dags att börja planera dagens middag, fisk i ugn med rosmarinpotatis. Det står på två olika ställen i samma bok, men jag inbillar mig att det passar ihop i och med att rosmarin ju kallas havets dagg. Som förrätt tänkte jag mumsa i mig en halv avokado, och som dessert citronsoppa.

Sammanlagt låter det väl rätt nyttigt egentligen?

Av Lena Carlsson - 6 mars 2012 16:21

Usch nu har jag varit arg i en hel vecka... Det är mycket jag håller inne med på fb. Men det är så tröstlöst tråkigt nu att att må såhär, febern har släppt sen länge och snuvan är fullt hanterbar. Bara en massa krax-hosta kvar, men den är desto mer... AMF säger att just årets variant av förkylning är extra hård och stark, och jag är fullt benägen att hålla med. Man velar lite ifall den var en hård förkylning eller influensa man hade, jag vet inte själv. Fullt klart har febern varit runt 39 iaf, det vet jag. Vad den låg på förra måndagen när chefen ringde vet jag inte, men den var inte lägre iaf, bara själva vetskapen att jag inte hade några Alvedon hemma jagade upp den lite till... Och att tvinga sig själv att gå ner till ICA, men vad hade jag för val. Sa mig att "jag måste ändå hämta tidningen och det är nästan halvvägs", samt "det är värt det när jag väl fått i mig två Alvedon och de börjat verka". Men vad jag hade i feber efter den promenaden, är nog bäst att inte veta.

Jag vill gå ut!!!! Det är det jag vill, inte sitta inne och ja, inget annat än just det: vara inne. Två helt döa veckor, och sen på måndag börja jobba som inget hade hänt. Ska jag inte ha något  roligt denna veckan?? Hade jag för roligt på resan antagligen? Och så är jag så illa sugen på något gott, ni vet unna sig det lilla extra... Ringer och kollar hur mycket jag har på kontot... 136 kronor!! Nämen vad passligt! Då slipper jag unna mig det lilla extra, jamen vad bra. Fast om orken finns kan jag kanske fixa något hemma. Jag missade ju både avtackningen och födelsedagen på jobbet, aj-aj, sånt suger...

Å andra sidan, som jag skrev i min kusins logg nyss, så smakar kaffe mera nu igen. Så det kanske finns hopp om mig och framtiden? Undrar sen hur länge jag ska gå och kraxa av gammal vana. Nej huga vad trött jag är, och då har jag ändå sovit idag... Nej, om tio minuter är det "Leila bakar" (hurtbulle) på tv, det ska jag se. Gäller att fördriva tiden på bästa sätt, alltid trevligt att se andra jobba till exempel...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards