Alla inlägg under februari 2012

Av Lena Carlsson - 29 februari 2012 08:06

Tror det får bli parkering in the sofa idag... En tv-dag tar jag. Fast det är förhatligt att inte kunna ligga när kroppen skriker efter det!

 
Av Lena Carlsson - 28 februari 2012 16:23

Igår njöt jag av reklamen för Bifido... Alltså bakgrundsmusiken "Ever and ever" med Demis Roussos. Den var som bomull. Åh, spela hela!

 
Av Lena Carlsson - 28 februari 2012 14:53

Ja, jag kör väl på här med med min förkylning, det är ju liksom det enda som händer i mitt liv just nu. Igår ägnade jag halva dagen och hela kvällen åt tv-gloende, idag sitter jag vid datorn. Ute skiner solen, det är ju upplysande och roligt naturligtvis. Sol ute sol inne...ehm...åska i hjärta och sinne? Nej! Utan kanskemer ja, regn. Jag läste ett bra tips, inte mot förkylning just utan mot att vara sur i största allmänhet, på fb förut: ett glas rött med så rättar allt till sig ska du se. (Källhänvisning Nina B).

Det var på intet vis ägnat åt mig utan en fb-vän, men jag tar mig friheten att ta åt mig... Inte för att jag tar mig ett glas rött, utan ändå. Eller det kanske jag gör, bara för att se vad som händer? Fast hellre då en droppe Gammeldansk! Kai M skulle säga om han visste, att jag fick förkylningen för att jag inte tar en gammeldansk varje dag. Jag har ialla fall frågat mej själv, varför jag skulle suga i mig just denna varianten. Och varför det finns väl fungerande nässprayer, när det inte finns spray ämnade åt luftrören? Det skulle absolut tilltala mig om det fanns!

Ser nu att en av mina julkaktusar knoppar! He-he! Jaja. Den får gärna blomma för mig.

Sådärja! Nej, jag tog inte ett glas rött, men däremot näsdroppar. Jag tänkte förut idag, att jag hade nog en väldigt bra resa till Norrland, eftersom jag blev så sjuk nu efteråt. Synd faktiskt att det är så långt till Norrland, eftersom det är rätt trevligt när man väl är där. Nu tänker jag ta en sväng ut i friska luften och hämta posten, så kan jag passa på och hälsa på Filippa-vovvan. Det var länge sen sist.




Av Lena Carlsson - 25 februari 2012 12:18

Kortvasan, Tjejvasan, Ungdomsvasan, Öppet spår... Det finns 11 sorters "vasor". Men när kommer Vasan för helt otränade?

 
Av Lena Carlsson - 25 februari 2012 05:07

Efter den långa resan och så förkylningen på det, trodde jag att det blev en sovnatt. Inte! Jag har varit ensam med ett rasslande luftrör :-/.

 
Av Lena Carlsson - 24 februari 2012 08:29

Utanför mitt hotellfönster har jag en skylt med "Falu Begravningsbyrå". Känns bra, ifall förkylningen blir värre. Sen ser jag Grand också...

 
Av Lena Carlsson - 20 februari 2012 16:59

Det lär ska vara full snöstorm och minus 5 i F-dalen. Och dit är jag på väg.

 
Av Lena Carlsson - 18 februari 2012 21:52

Computern är paj. Igårkväll fick jag upp samma fb-sida inte en gång, men 38! Aja. När jag kom hem ikväll, 21:45, badade grannarna, i tunna.

 

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards