Alla inlägg under november 2011

Av Lena Carlsson - 30 november 2011 12:47

Om inte datorn i vanlig ordning hade hängt sig´, hade jag hunnit med mer nu på en timme. Men, ja.

Idag har jag ialla fall äntligen fixat mina tre ärenden inne i stan: nytt batteri i klockan, lämnat in en jacka på Stadium utan att köpa en ny med 300 kronors rabatt (Jag har för många jackor som jag har, och inte råd heller), samt tagit ut danska pengar till lördag.

Det där sista kom på igår! Jag skulle ju till Fredriksdal, men se den resan utgick. Så blev ändring där. Och man vet ju, stannar man hemma så ångrar man sig för det!

Jaha, nu har all tiden gått som jag skulle ägnat både åt bloggen och fejsan! Så är det när man drar benen efter sig... Nu kokar vattnet upp dessutom, ska koka pasta eftersom jag har lite pastasås bland resterna i kylen.

Å andra sidan har jag inte gjort något mer idag ändå. Kanske gör något roligare imorgon, skriver om det då isåfall!

Av Lena Carlsson - 29 november 2011 17:29

Jädrar i havet vad man blir trött när man kör 20 mil sträck på sin enda lediga dag! (Iaf jag...).

 
Av Lena Carlsson - 29 november 2011 15:17

Nu har jag nyss kommit hem från G-ås. Där var svinkallt även om en (väldigt) blek november-sol lyste! Jag säger ju det, solen lyser alltid i G-ås! Men jag var ju bara tvungen att se taket som jag betalat stora pengar för, det nya på hönshuset. Det var svart denna gången, hemmabygget var ljusgrönt. Men det var plåtar även denna gång. En massa träd runt om var med nersågade, äntligen skulle jag vilja säga för de hade tagit just de träd jag ville ha ner! Jag försökte ju med det när Farmartjänst Lyckeby var där för några år sen, men han sa att de stod bra där, som insynsskydd till dasset, ha-ha... Å andra sidan, vem sjutton vill komma nära och se mig sitta där?

Nu är de ialla fall nersågade, tack för det Älmeboda bygg!

Eftersom jag inte hade någon yoggi eller ost hemma på morgonen, fick jag en idé att jag skulle köpa det längs vägen, och så ta med resten av frukosten också. Så sagt och gjort, jag svängde ihop det som gick hemma och sen köpte jag till en bägare yoggi och ost på Norremark. Sen var det bara att hitta en lämplig parkering och börja mumsa... Insåg dock att jag glömt det viktigaste (näst kaffet): tidningen! Den var kvar hemma i lådan. Hur kan man glömma något så viktigt??! Jaja, blev att fika ändå. Fast osten kom jag inte in i, så ostmackan fick vänta till G-ås.

Jag höll på att frysa fingrarna av mig när jag skulle ta den och sista kaffet! Hittade inte termometern heller, har nya ägarna flyttat på den?, så vet inte hur kallt det var inne. Men det var avgjort kallare än ute iaf!!

Hi-hi, ser att det låter sjukt: har nya ägarna flyttat på den? Vad gör då jag därinne? Men kände idag iaf, att det var nog det bästa jag kunde gjort, att ge huset vidare till dem. Det har jag väl vetat innan med, men kände det lite extra idag på något sätt...

På hemvägen hade jag tre ärenden i stan, men så långt kommen ville jag bara hem. Så de får vara tills imorgon. Vilket jag förstås kommer att ångra på imorgon!! Resan till julmarknaden på Fredriksdal på lördag utgår förresten. Det var inte alls kul, men men.

Av Lena Carlsson - 27 november 2011 16:35

Hur många gånger har jag sagt det? Nu har jag jobbat färdigt en helg igen! Det har ju sina fördelar det där med helger, att det kommer en söndagkväll när man avverkat dem!

Apropå avverka, så blåser det storm ute som ni vet. Läste på löpet, att det kan bli en ny Gudrun. Hu...blir en upplevelse att bo i eget hus i så fall... Förra gången bodde jag skyddat i hyreshus. Visserligen hjälpte inte det för kallt och strömlöst blev det ändå, men jag slapp ändå bestyren som detta drog med sig. Aja, Gudrun har inte kommit än. Man ska inte ta ut något i förskott.

Somliga saker är roliga att tänka på, andra inte. Så ibland väljer jag att tänka på de roliga, sen kommer jag på att det borde jag nog inte. För håhåjaja, det är allt lite osvenskt! Men jag muntrar ju upp mig själv...

Idag på morgonen pratade Mathilde och jag om skillnaden på storm där vi körde - med skog på båda sidor vägen - eller storm när man kör över Ölandsbron. Jag har förresten stängt en av mina radon-ventiler sen jag kom hem, den i sovrummet för det är där blåsten slår emot värst. Funderar på att stänga den i tv-rummet med. Jag har ingen lust att frysa bara för att de står helt öppna.

Det dånar på bra därute... Jag hade hoppats på att mina lövhögar skulle ha gett sig iväg men det hade de inte! De är väl för tunga, så blöta som de är. Apropå det skulle jag kanske haft häcken kvar nu, hade varit intressant vad som hade fastnat i den... Japp, resten som finns i mitt huvud gäller jobbet! Hörs en annan dag!

Av Lena Carlsson - 27 november 2011 06:21

Eftersom jag har tvättat håret nu på morgonen, så är jag åtminstone vattenkammad den Första Advent!

 
Av Lena Carlsson - 24 november 2011 16:27

Idag susade jag in till stan, för jag hade tid på banken vid 14:00. Från början var det vid ett, men det blev ändrat. Jag var inne till klockan ett ändå, fick gå på stan en timme helt enkelt, utan ärenden. Men ärenden kan man skapa sig! Jo, jag hade ett ärende, och dt var att lämna in en jacka till Stadium. Som om jag hade med den. Det hade jag inte förra gången heller! Tröstlöst. Men denna gången gick jag in och kollade på deras jackor, man får ju 300 spänn när man köper en ny, om man lämnar en gammal. Tänkte då, att om jag ser ut en ny fin, blir det lättare att komma ihåg den gamla! Jag får väl ha bara  det ärendet en dag!

Inte för att jag särskilt akut behöver en ny jacka, utan för att jag vill bli av med den gamla! Den är många kilon för smal för mig så att säga, så den bara hänger här och upptar plats. Om den nu kan komma till nytta på någon annan så go  for it!

Jag köpte iaf ett par manchesterbrallor, kakao-färgade. Hade ett par såna för många år sen, som jag hade god nytta av då. De är sånadär att man vill ha dem på hela tiden, störtsköna alltså! Fanns i ljusbrunt också, men jag tror kakao vinner i längden... Lättare att kombinera... Den där ljusbruna färgen ränner gärna iväg mot orange i värsta fall. I hela affären rådde "ta 3, betala för 2". Men jag hade inte riktigt tid och vet inte om jag hade lust heller. Kan inte bara köpa på mig bara för att det så ska vara. Dessutom hade de inte särskilt många byxor i min storlek, hm hm... På H&M hittade jag en farfars-tröja, love it, men fanns den i min jättestorlek? Nej då! Den jag provade såg hemsk ut på mig, jag inte bara fyllde ut den utan mer till, den var sydd i en smal modell. Jag höll t.ex inte på att få ut händerna från ärmarna. Och då var jag ändå, vill jag påpeka, i källaren där de ska ha kläder för vuxna! Jag var inte uppe! Ibland undrar jag var såna jättar som jag alls ska hitta kläder...

Igår kväll hade grannarna ( Åsa och Stellan) fått upp en båge med lampor i köksfönstret. Vips slängde jag ut stjärnor och stakar i fönstren här! Dammade gjorde jag idag... Gardiner blir kanske...ikväll.

På hemvägen stannade jag på Toftastrand och fikade. Mums. Funderade på att köpa med något über-mumsigt och pipa upp till P-ås ikväll, men ändrade mig. Bättre vara hemma och adventspynta! Särskilt med tanke på att jag ändå jobbar i helgen och inte får se det!!



Av Lena Carlsson - 23 november 2011 17:50

Ja, då sitter jag här och gläds åt en ledig dag igen! Jag trodde aldrig att jag skulle komma såhär långt denna veckan, många arbetstimmar som låg framför mig efter helgen, ivrigt påhejade av en utbildning som la på några timmar till igår! Men minsann, även denna dagen tog slut och bäst det var gick jag ner för trappan för att gå hem. Så skönt! Mathilde skulle åka med mig hem, vi slutade samtidigt.

När jag kom hem gjorde jag det där man inte ska: la mig på sängen. Oh så härligt! Svårt bara att komma upp sen... Jag skulle fundera på vad jag ska ha till kvällsmat, och det går ju lika bra liggande... Fast jag kom inte på något, så sen satte jag mig upp igen. Övervägde att lägga mig på andra sidan för att se om den tänkte bättre, men så kom jag på bättre tankar: jag skulle hämta upp advensstakar och -stjärnor! Så jag överraskade mig själv med att susa ner i källaren. I år ska jag bli före grannarna!! Nu är ju sakerna uppe ialla fall! AMF hurtade med att stryka gardinerna på jobbet i efm, får se om jag är riktigt så flitig här hemma... Ärligt talat har jag inte tänkt på kapitlet gardiner. Men när hon sa det så blev jag ju påmind. Däremot har jag redan bestämt hur jag ska ha det i fåglarnas fönster ut mot backen: en stake i mitten, och så en julstjärna på var sida om.

Ja...kommer jag inte på någon annan kvällsmat så lutar det åt pizza. Fredagsmys mitt i veckan. Men de ska ju också leva, de som bakar.

Tänk, för ett år sen nu så hade jag små-ågren över att jag inte hade någon matta på golvet i köket, och var tvungen att sitta och adventsfika inne i tv-rummet. Det var inte alls den känslan!! Nu i år är allt som det ska vara - och så jobbar jag heldag på söndag!! Men jag ska nog försöka få ihop en tidig adventsfika på morgonen ändå, rätt hur det ska gå till. Jobbet ska inte få sabba både hela min advent och jul.




Av Lena Carlsson - 20 november 2011 13:16

Ja du milde. Läste en sida på fb, där stod ungefär "hur är det med dig?". "Det är bra, hur är det själv?". "Det är bara bra". Jaha liksom. Så intressant att låta hela Sverige få veta detta.

I mitt horoskop för nästa vecka stod det, att det kommer att gå åt mycket pengar! Det hade jag aldrig kunnat räkna ut själv, eftersom jag tänker betala mina räkningar då! Så jag skulle strunta i spel, vilket också gör mig förvånad eftersom jag inte spelar ens i vanliga fall.

Jag har 29 pärmar. Varför har jag så många? Och vid nyår blir det en till. Tänkte jag skulle leta rätt på vilket år jag köpte datorn. Jaha men se där: det var 2006! Samma år som jag flyttade hit, herregud. Men då är den ju 5 år ialla fall, och han sa ju i affären att 3 år, sen börjar de åldras. Jaja, det var ju precis vad jag önskade mig just när jag fått räkningen från Älmeboda bygg för uthustaket. Löjligt ialla fall: nu när jag just fått veta hur jag själv ska kunna lägga in foton, så är det dags att köpa ny! Fast denna gången ska jag hålla reda på ev instruktionsbok.

Kom just på, att folk säger att man måste spara viktiga papper i 10 år. Men när de tio åren gått då? Får man bränna papprena då? I såfall blir det några pärmar mindre, ha-ha! Och viktiga papper som gällde när jag var i utegruppen, hur viktiga är de nu? Kanske kan sätta fyr på dem med. Jaja, löven tycks få vänta ett tag till, eftersom tanten behöver röja i gamla papper!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards