Alla inlägg under april 2014

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Linus, och i morgon har jag ingen bil. Men på onsdag kanske? Linus får väl vänta här så länge. Tänk om man kunde styla och gå med båda samtidigt, mo-ha-ha... Men det skulle inte funka. Linus kommer nog inte upp i den hastighet som Daisy har.

Nu är klockan 10:50, jag borde nog gå ner i källaren och stänga av tvättmaskinen. Har tvättat några handdukar och grytlappar, de låg nere på källargolvet och såg bortglömda ut. Ja, det är ju inte bara kläder som behöver tvättas. Jaha, sådär, nu har jag varit nere och hängt min lilla tvätt! Stängt av tvättmaskinen, tv:n som gick samt släckt en lampa. Man kan nästan tro att jag har såndär ny elmätare från e.on men det har jag inte. Jag undrar apropå det vad jag ska ha till middag idag? Det är hög tid att tänka på när det är tre minuter kvar till elva-kaffe. Har ju rätt många morötter, kunde kanske göra något av dem...

Med tanke på alla kokböcker jag har så borde det sällan vara något problem. Jag läste förresten i en veckotidning i helgen - på rasten alltså - om en familj som infört köpstopp ett helt år. Det vore ju något. Men det fattas ju alltid något i matväg, en ingrediens alltså? I alla fall för mig? De hade egen trädgård och där skördade de det mesta. Det är ju himla enkelt om man har det så. Jag menar idag har jag sett de fem första mördarsniglarna på vägen och på mina plattor, så nu börjas det igen. Några sådana hade de inte. Jag överväger faktiskt att göra som en annan person jag vet, hyra en bit åker i Karryd. Kan jag köra till LH så är det ju inte så långt sen. Så stor bit behöver jag ju inte. Haha, andra har ju teman på sina bloggar, jag kanske kunde ha som tema "mina odlingar"! Haha!

De flesta Karryds-bor jag träffat är ju trevliga, säkert kan de hyra ut en bit åker.

Jag ska tänka vidare på detta. Nu kaffedags.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Skapa flashcards