Alla inlägg under februari 2010

Av Lena Carlsson - 28 februari 2010 13:57

Jag har inte gjort någonting än idag! Har knappt ens kommit fram till elva-kaffet än. Starkt va? Jag överväger starkt att gå ut en promenad för att i viss mån vara som en normal människa...

Moa och Filippa   har varit ute och skällt flera gånger. Igår var husse ute och skottade snö, och Moa satt troget bredvid. Det såg så mysigt ut! Vilken härlig hund, gamla damen! Det verkar vara bra att ha hund, då måste man upp och ut redan på morgonen.

Igår skrev jag ju om att köpa pizza för att jag inte kunde vänta tills maten var klar. Om pizzabagaren blev så mycket gladare av det är väl tveksamt, men jag köpte en i alla fall och mumsade i mig av den. Sen precis när jag ätit klart, ringde telefonen och jag blev bortbjuden, de sa att om jag ändå skulle se Melodifestivalen kunde jag komma till dem "och äta en smörgås". Aja... No comments!

Även om jag jobbar nästa helg, är det skönt att vara ledig denna. Man behöver ju, som AMF sa, inte hänga upp sig på att man jobbar varannan helg. Varannan är man ju ledig, och att vara ledig vardagar är inte fy skam det heller. Då kan man ju uträtta ärenden, det kan man inte på helgen. Och det är härligt att ligga i sängen, ev med sin frukost jämte, och lyssna på när grannarna ger sig iväg till sina jobb...   Mo-ha-ha-ha!


Av Lena Carlsson - 27 februari 2010 16:33


När AMF och jag körde förbi brandstationen igår, gick det ett rådjur över vägen. Det klarade båda snövallarna - otroligt nog för det var helt utmagrat. Man såg varenda ben på den arma kroppen. Stackars rådjur, det är så välkommet hem till mig! Här finns både fågelmat och äpple att få.

Idag har jag köpt nya jobbarskor, äntligen, samt bakat en sockerkaka som ska bli en Ambrosia. Och så är en "Falsk anka" i ugnen. Den tar 3-4 timmar på sig att bli klar, så jaa... Överväger att göra ortens pizzeria glad, för jag är hungrig redan nu, och ankan (det är naturligtvis ingen riktig anka!) är klar vid 19:30! Annars äter jag väl mig fördärvad när "ankan" vankas, och så somnar jag lagom till Melodifestivalen! Det gjorde jag förvisso förförra gången med (förra gången jobbade jag).

Igår var rena våren här, det droppade och rann från taken! Hoppades gjorde vi att det skulle komma ner massor av snö från taken, och sen att det skulle försvinna från marken för det det rådjurets skull... Som straff för den vårdagen så snöade det förstås idag igen, stora tumvantar susade ner på morgonen. Kunde det inte fått vara bra väder två dagar på rad? Nu ska jag se till min anka!

Av Lena Carlsson - 24 februari 2010 09:44

Jaha, så har man fått ett nytt orosmoln: taken! Det på huset, på garaget, på uteplatsen och på torpet! Ska man kosta på sig snöröjare, visst uteplatsen och garaget kan jag väl ge mig på själv, men huset? Eller lutar det så pass att det nog klarar sig? Som jag ser det nerifrån så är det drivor på hustaket. För att inte tala om Humle och Dumle. De är helt trasiga, dem får jag binda ihop till våren. Snön har gått väldigt illa åt dem, jag gick in där igår med snöskyffeln och det var nästan obehagligt. Å andra sidan är de ihopbundna förr, ser man inne i dem. Kanske de varit nersnöade förr. Fast inte såhär mycket förstås. Det ser ut som misshandel. Av mig, kommer väl folk att tycka. Eftersom jag inte skottat undan på dem. Stackars Humle och Dumle.

Ja, min 5-dagars helg är nu avklarad! Som jag sa så gällde det att vila när man var ledig, men visst var jag trött igår!! Fast då var det riddag, jodå, en pigg Nina! Jag tänkte att jag skulle ta en lugn galopp... Men när Nina fick galoppskänkel så gjorde hon ett Ramona-spratt rätt upp i luften! Det hade jag inte räknat med! Det visade sig att hon "älskar att galoppera och hoppa", och jag som tycker att hoppa är det värsta som finns... Om man släpper Nina lös i ridhuset med ett hinder, så ägnar hon all tid åt att hoppa, fram och tillbaka, fram och tillbaka... Ja, sen när jag kom hem var det till att skotta vall...    En person har sagt att jag är skyldig att hålla trottoaren ren, men herregud det är lårhögt med snö! I alla fall mätt med mina ben. Dessutom körde två polisbilar förbi, men de sa inget. Endel grannar skottar trottoar, endel inte... När jag skottat kunde jag äntligen gå in och känna efter hur trött jag var. Såg på skicross och sen skidskytte... Sen somnade jag som en sten i fåtöljen... Vaknade till hockey, gick och la mig...    

Av Lena Carlsson - 21 februari 2010 18:19

Jaha, då var första delen av min första "privata" helg avklarad! Var fler arbetstimmar och mindre ledighet, men det gick det med. Igår sa AMF att jag "såg trött ut och det brukar jag inte". Men sen när jag skrapat bilen var jag pigg igen. Och nästa helg är det det andra gängets tur, ha-ha! Imorgon jobbar jag kvällen, 16-21, och på tisdag 7-16. Sen är min helg helt över.

Helgen började annars ju i fredags med att jag skulle börja jobba kvart i fyra. Vad händer då när jag ska köra fem över tre? Jag får inte upp källardörren! Ytterdörren har ju suttit fastfrusen länge nu, men källardörren har varit pålitlig. Jag hade varit ute två gånger innan och då var det inga problem. Men när jag skulle till jobbet - totalstopp! Jag försökte med båda dörrarna i en halvtimme, sen ringde jag en granne som kom och lyckades låsa upp ytterdörren utifrån. Jag blev försenad en kvart, det kunde varit värre. Poulsen fick roligt i alla fall!    

Jag steg upp kvart i fem idag, för nog rackarn var det skottning för att få ut bilen! Snön vräker ju ner hela tiden, så klart de kör vall. Sen nu när jag kom hem så var det vall igen - bara att skotta på nytt!! Lite roligt som hände på jobbet i helgen var en stor tavla som brakade i golvet, på sin väg fick den en fullträff på en väggkontakt som gick i "tusen bitar". Det roliga är att tavlan föreställer en präst, och han susade ner när lilla prästfrun som jobbar där, passerade. Jag vill påpeka att jag var långt därifrån!    

I veckan är det rehab-möte, obegripligt nog ligger det på torsdag (lön!!) och då är jag ändå där. Inte på onsdag som är min enda lediga dag, man får glädjas.

Av Lena Carlsson - 19 februari 2010 23:10

Kom försent till jobbet för att båda ytterdörrarna frusit fast! Spännande köra hem i ovädret... Väl hemma fick jag skotta! :-(

 
Av Lena Carlsson - 18 februari 2010 16:15

Nu har det börjat bli en såndär kall blåsig dag igen. Det var den inte från början! Jag hade tänkt ha en göra-ingenting-dag idag, min enda lediga dag denna veckan så varför göra en massa, men så började telefonen ringa. Både den fasta och mobilen. De gick nästan varma till slut. Söderberg & Partner ville att jag skulle leta rätt på ett viktigt papper jag har någonstans, det tog tid att (inte) hitta det, chefen på Swedbank ville bli kontaktad för ett möte (de vill att jag ska komma tillbaka som kund), och så var det något sånt där nummer från nån marknadsundersökning tror jag. Sen när de slutat ringa körde jag upp ett gammal rostigt rör till återvinning.

I tisdags såg jag ishockey innan jag åkte till jobbet (6-2 till Sverige), jobbade som sagt och sen sa AMF att jag såg "helt slut" ut. Trots det så var det ju riddag med en pigg häst som ville trava hela tiden! Hem och duscha, sen tänkte jag lägga mig tidigt men då var det skidskytte... Och Sverige vann tack vare en rusch av Björn Ferry! Sen var jag väldigt trött... Inte sådär obehagligt så man inte vet av sig utan behagligt trött!

Igår onsdag hade jag gärna varit hemma kvällen, men si det var kören. Efter det var det ishockey igen damer - vad fasen skulle jag se på det för?? Canada vann med 12-0!! Var det något att sitta uppe halva natten för?? Sen direkt på det började herrarna värma upp för sin hockey, men då stängde jag av innan de satt igång matchen! Låtsades att nu var det inte mer... Sen tog jag rejäl sovmorgon idag. Tänkte att hockeyn går ju i repris idag, men när man nu inte längre har någon tv-bilaga så vet man ju inte när. Ikväll ska jag i alla fall vara hemma. Gud så skönt.

Av Lena Carlsson - 16 februari 2010 20:50

Steg upp 04.00 för att se hockey. Och som bekant vann ju Sverige! Jobba, stallet... Nina var jättepigg, ville bara trava. Fick hon!

 
Av Lena Carlsson - 15 februari 2010 13:21

Kennert i P-ås hävdar bestämt, att de på hans jobb har slagit fast att "traktorer och jag (Lena C) inte har på nya vägen till Växjö att göra". Utöver förolämpningen att kalla Fabian för traktor, anses det alltså allmänt att jag ska köra rundan om Rottne. I och för sig är det en lättare väg, inte ombyggd intill krånglighet. Därför att jag "kör för sakta" = 90 km/h, eftersom bilen ännu är lite ovan och det är vinterväglag. Särskilt det sista! Folk som kör så sakta ska, var gång det är nån bakom, köra in på närmaste p-plats och släppa förbi.

Jisses och jisses, jag trodde det var där vägen blir tvåfilig, som de bakom skulle passa på att köra förbi? Om de inte klarar att köra förbi annat än stillastående bilar, kan jag kanske ifrågasätta deras körskicklighet tillbaka? Och vadå jag ska in på p-platser hela tiden? Jag vill väl också komma hem!

Denna diskussion kom sig av att en tjej, Elin, precis där tvåfiligt blir enfiligt, blivit omkörd av en långtradare. Hon fick ju bromsa men hennes bil blev fasthakad i långtradaren, så hon åkte med ett stycke. Vilken panik!

- Hur sakta körde hon då? sa Kennert. Nu vet jag ju inte det. Men hon körde väl inte saktare än folk i allmänhet.

Natten som gick, skulle jag stigit upp 03:30 och sett på konståkning. Men när klockan ringde hade jag glömt det, så jag stängde av den och sov vidare. Det var jag inte särskilt glad för när jag kom på det sen på morgonen.

Kennert har förresten även något emot att jag bloggar. Fast han inte har en aning om vad det är för något. Jag fick förklara det både i fredags och igår. Han påstår att det kommer att förfölja mig hela livet och att man inte kan dra sig ur. So what, jag är singel, ingen kommer att ärva detta efter mig ändå.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards