Alla inlägg under maj 2010

Av Lena Carlsson - 30 maj 2010 10:15

1. Vaknar nästan i vanlig tid, stiger inte upp.

2. Ser på klockan igen, gör inget åt den.

3. Ser på klockan, överväger att stiga upp för att fixa frukost och köra till Skärsjön för att mumsa i mig den. Ihop med Smp förstås!

4. Gör inte det. Ligger kvar alltså.

5. Stiger upp, gör frukost, tar Smp, överväger Skärsjön en gång till men går tillbaka till sängen.

6. Sitter kvar och glor. Läser mer i tidningen.

7. Stiger upp och dammsuger i alla rum.

8. Parkerar mig i slafen igen, nu med en liten bok: "Du vet att du är  medelålders när.....".

9. Inser att klockan ännu inte är mer än tio i tio! There is plenty of time kvar för att göra lika lite som jag redan gjort!!!

Sen ska jag fixa två saker innan det är time to start to work, men såna snabbisar...


Av Lena Carlsson - 29 maj 2010 19:16

Jaha, då var redan två tredjedelar av helgen jobbad! Detta är min lätthelg. Fast trött blir man visst ändå, kände jag när jag kom hem. Nyss fick jag ett telefonsamtal från B-torp. En person där har fixat en lattjo grej som jag ska ge Kennert den 4/6. Med motorsåg har han sågat ut ett hundhuvud, meningen är att jag ska lämna över det med orden "nu har jag burit detta så länge så nu är det din tur". Blir nog bra!

Natten mellan onsdags och torsdags, unnade jag mig ett stilla flin. Jag jämförde Ingmar Nordström och hans fru, med Alexander och hans fru. Oj oj oj vad roligt jag fick! Alexander är en ryss, som spelade en del med kören för rätt många år sen. Han spelade tvärflöjt och det gjorde han iofs bra. Frun (som var 20 år äldre!) sa, att han kunde spela i Konserthuset och få 20.000:- Inte vet jag. (Å andra sidan, vem 17 skulle vilja komma och lyssna på Alexander??).

Det roliga i historien är att denna fru är OTROLIGT svartsjuk. Om vi så övade i kyrkan, rätt över vägen från deras hus, så kom hon sprättandes rätt vad det var. Vilka tog hon oss för, jag menar en hel kör? Ja, eller så hade hon gett en tid när han skulle vara hemma. Så de övningarna blev lite rumphuggna. Numera iaf så spelar han inte mer. Han har vanligt 7-5-jobb. Två mil bort dessutom. Måste kännas i tanten! Aj ajaj! Ack ja, det finns människor för allt.

Imorgon börjar jag inte förrän 14:00. Man känner sig nästan normal när man har sovmorgon en söndag! Har inte bestämt än ifall jag ska se Melodifestivalen. Varför ska jag göra det när inte Sverige är med. Slöseri med energi. Aja, får se.

Av Lena Carlsson - 28 maj 2010 13:41

Jag hade ju en gammal tjock-tv som gav upp. Det var en afrikansk familj här i samhället som åtog sig att köra iväg med den, fast först skulle mannen försöka få igång den igen. Det hela låter ju lite rasistisk, eller hur, men nu vet jag att han fick igång den! Så de fick en gratis tv! Inte fullt så rasistiskt, vill jag påstå!

Idag är det 24 dagar kvar till semestern! Det är hög tid att börja räkna minsann! Ja, och hög tid att börja tala om det för de som har sen semester, fniss... Jag låg länge idag, man måste ju börja öva sig på det med nu, ha-ha... Den 4/6 fyller Kennert, det ska firas på något sätt. Jag har en grej på gång - tror jag!!

Nu har jag tagit kort på de där söta katterna och kalven. Nångång nästa decennium eller så, när jag lärt mig lägga in kort, ska jag göra det. Åh vad jag önskar att jag redan kunde! Birgitta O har ringt och frågat vad jag vill ha i födelsedagspresent? Jag har inte en aning. Utöver en fogsvans. Fast det kan man ju inte säga. Förresten tror jag att jag har en i G-ås, glömde kolla det igår. Det är endel jag behöver såga ner här. Aja jag ska väl ner på tisdag igen om det är väder. Nu ska jag kolla ifall jag fått in några mejl. Hörs en annan dag!

Av Lena Carlsson - 27 maj 2010 21:09

Ja, då har jag varit nere i Blekinge igen! Var lite segt innan jag steg upp, men när jag väl kommit dit försvinner allt sånt. Då vill man aldrig åka hem igen. Vädret hade jag också med mig tycker jag, soligt men inte för varmt! Jag hade med mig kaffe som jag tänkte inta i Tingsryd, finns en parkeringsficka där jämte sjön som är "min". Fast först behövde jag ta ut pengar, så då parkerade jag på den stora parkeringen. Vad gjorde jag sen, jo jag tappade bilnyckeln, och den studsade glatt in under en vit Subaru. Ganska långt in.

Vet ni att det är väldigt välstädat i Tingsryd? Inte en enda lång pinne inom synhåll! Att gå ifrån nyckeln någon längre sträcka var inte att tänka på, inte heller att Subaruns ägare skulle råka komma. Till slut fick jag ta av min sko och krafsa med den under bilen. Det funkade.

Sen var min parkeringsficka upptagen av en lastbil, så jag fick köra upp på turist-rastplatsen. Där var två kvinnor som just fikat färdigt vid ena bordet, de hade t.o.m en blå duk utlagd! Men varför inte, det är inte alltid de där borden är så trevliga.

På torpet var det idel gräsklippning som gällde. Jag tycker såhär efteråt att underlaget var lite konstigt. Jag fick många stopp på gräsklipparen, varenda gång den kapade en jordhög. Undrade till slut, ifall det var sork alltihop eller ifall vildsvin gjort en insats med? Det var skam till sägandes högt gräs så man såg inte ojämnheterna förrän man kört på dem.

Jag hör inte till dem som vill ägna all tid åt gräsklippning, så efter några timmar tröttnade jag. Fast på baksidan hade jag behövt klippa lika mycket till. Aja, det kommer fler dagar! Nej, jag borde tagit det med, jag vet. Fast sen borde jag ju tagit framsidan också, det är ju därifrån folk kommer? Ja, så som vanligt krafsade jag lite varstans. Till slut tänkte jag ta ner mot sjön, för där var inte så högt och tjockt. Men där var dels en massa dm-höga "stubbar", och dels en massa hallonstrånkar och smultronplantor. Dem kan jag ju inte kapa! Så ja, det får växa...

Av Lena Carlsson - 26 maj 2010 22:23

Igår höll jag på att ramla av Herkules. Jag hade tänkt att vi skulle vända snett igenom, och i tanke och blick var jag redan inne i svängen. Då stannar hästen och sätter ner huvudet för att klia sig nere vid hoven. Och vad gör man när både tyglarna och halsen försvinner? Man följer med! Det var t.o.m närmare igår än den gången när Ramona bockade på utebanan.

Det blev ganska många gånger han for ner med huvudet till hoven. Kanske myggbiten? Det vet man ju hur lätt det är att låta bli att riva på dem. Och efter första gången var jag ju beredd.

Ja, ikväll har vi då övat i kyrkan ihop med Ingmar Nordström! Jaa...man vill ju inte bli beskylld för att glo, så jag har varit väldigt intresserad av mittgången ikväll! Samt förstås noterna, Sonja samt Ann-Sofie som satt i en bänk längst ner, anmärkte på att vi läser mycket innantill. Jamen vad ska vi göra då? Vi övar ju än! Iaf, alla våra "oh-partier" satt precis lika dåligt som jag trodde! Det blev tyst långa stycken, iaf i början när vi förskräckt lyssnade på IN, och det var fler än jag som mimade. Det visade sig nu att IN hade en ängels tålamod med oss, och man hade liksom ett lugn samt en sorts glädje med sig hem! Han var som...en vanlig människa!

Efter denna sångövning for jag ner till P-ås igen för att se deras nyfödda kalv. Den var så söt!!! Vit och svart, och lockig som en pudel över hela sig! Ja, och så har två kattor i stallet fått ungar, det är så mysigt nu att gå in i sadelkammaren, där två kattmammor ligger och spinner ikapp! Ungarna har nyss fått upp ögonen, de är sådär blåögda... Så otroligt söta!! Fast Sparris unge är allra sötast...


Av Lena Carlsson - 22 maj 2010 21:12

Jag tror på fullt allvar att jag igår har utvecklat en fobi till! Mot stora mörka moln. Helt plötsligt tror jag att alla såna är åskmoln. Det är de ju faktiskt inte! När jag insåg detta tänkte jag: hur ska jag klara hela sommaren? Så nånstans där kanske fobin blev "kryare" eller vad man ska säga. Insåg lite det orimliga...

Idag har jag varit i Blekinge. Åh, det finns inget vackrare ställe! Och det är mitt!! Det förundrar mig lika mycket varje gång. Husen hade klarat vinterns snöattack och träden med (mitt gamla citronäppelträd!!), och åskan hade inte slagit sönder något heller. Nu har jag lugn för det! Däremot hade gräset växt, så ska jag ha en chans måste jag ner så fort som möjligt igen. Är ledig onsdag - torsdag...

En kväll såg jag tre glada igelkottar utanför jobbet. Innan hade jag ju sett en överkörd. Nu idag har jag sett två överkörda till, så nu är ställningen lika... .  Jag kan inte förstå att folk struntar så fullkomligt i ifall det är ett djur på vägen.  Även att jag vet att många gör det. Folk är tröstlösa... Ja, och sen ni som väjer för igelkottar och sånt, vet väl att ni inte behöver ta åt er! Ni försöker, bra så!

När jag kom hem hade de ringt från P-ås, säkert grillar de. Men jag är trött. Så det får bli en annan gång...

Av Lena Carlsson - 22 maj 2010 10:54

Jag hade ett ärende till B-torp igår, har haft det flera dagar iofs, men igår skulle det bli av. Enda molnet på min himmel (hi-hi) var att himlen var täckt av tjocka åskmoln, jag hörde muller när jag hämtade posten. Men jag tänkte, det tar ju ändå bara 10 minuter till B-torp, jag hinner nog... Efter en stunds velande som vanligt, stack jag iväg. Det var bara det...att jag trodde att åskmolnet låg på norra sidan av Braås. Det gjorde det inte alls det. Jag körde in rakt under det. Strax efter Drev insåg jag detta. Det blixtrade och dundrade, så jag vågade inte kliva ur bilen i B-torp. Det var bara att ta stora vägen hem igen...eeh...då kom regnet.

30 - 40 km fick jag köra i. Som fortast. Regnet var som en vit vägg, jag såg fram till vindrutan kan man säga, sen tog sikten slut! Så var det ända fram till Eke. Jaa... vad skulle jag ute och göra? Tog lilla vägen genom Eke, och vid S-torp kom blixt och knall samtidigt. Då var jag, kan man säga, glad att jag inte var ute i elljusspåret!! Sen när jag kom hem vågade jag inte lämna bilen, för det kom fler blixtar och muller. Men sen tänkte jag gå in och hämta något att läsa, och då blev jag inne sen iaf. Det blev inte mer åsk. Fast molnen hängde sig kvar hela kvällen, det ljusnade åt alla håll utom precis över vårt kvarter. Onödigt kan man tycka!

Av Lena Carlsson - 19 maj 2010 19:50

Nu har jag klippt gräset. Hej min dåliga kondition! Men när man duschat och tittar ut är det värt det.

 

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards