Alla inlägg under april 2012

Av Lena Carlsson - 4 april 2012 08:20

Nu har jag tagit fram den sparade julskinkebiten ur frysen. Och vips har jag en helgskinka! Billig var den med...

 
Av Lena Carlsson - 3 april 2012 12:08

Halva frukosten vid sjön jämte Bramstorp... Elvakaffe här hemma. Och sen ut och skrubba trädgård!!

 
Av Lena Carlsson - 2 april 2012 17:19

Jaha, då så har det gått en helg till med jobb. Det fattades en person, så vi la en hel del tid och energi till att få tag på nya. Ja, så de som kom in istället kan mer eller mindre känna sig handplockade av Sus och mig! Vi kunde ju välja fritt vilka vi skulle ringa, hihi, fast å andra sidan var det varken alla som svarade eller kunde hoppa in.

Det känns inte som måndag idag, jag gjorde helgparkering idag utanför jobbet, Ibland undrar jag om inte måndagar börjar bli mina favoritdagar, hehe, jag menar då kommer ju alla tillbaka som varit lediga i helgen när jag jobbat! Visst är det skäl nog?

Och påsken närmar sig med stormsteg. Jag har inte gjort någonting än, men det ska väl göras kvickt när jag väl får upp farten. Apropå fart, inte en sekunds vila idag, har rört på påkarna hela tiden utom när vi fikade. Sån massa små saker att göra och tänka på! Rasten var bara att glömma. Vilket kändes sen när AMF kommit och man kunde dumpa över lite på henne... Å andra sidan har hon varit ledig och var utvilad, så det så!

Något säger mig att mina undulater vill att jag ska fixa deras gunga... Ja, det är väl en enkel match, problemet är att få dit den sen igen, eftersom buren är så stor och hög i tak att man typ får bryta armen för att få dit den igen sen. Men visst, vad gör man inte för sin pippi. Det vore ju roligt att se minen på dem efteråt om inte annat.

Sådärja, det blev en paus där, jag var ner i källaren och rengjorde gungan! Flye blev lite lätt chockskadad, för när jag skulle ta ut gungan satt han på den och höll på att följa med ut, sen skulle han sätta sig på den men mötte en annan undulat... Aja de vänjer sig. Eller var det det att den var blöt och han fick blöta klor, kan faktiskt ha varit det också! Väldigt vad han sitter konstigt förresten. De kanske borde gå och lägga sig, bli överhänga, det brukar vara såhär dags... Men min arma pippi Flye, ena vingen är helt konstig... Måtte han inte ha skadat den. Usch, nu ska matte behöva bli nervös igen. Blir kanske ett besök i djurbutiken om det inte artar sig.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Skapa flashcards