Alla inlägg under januari 2011

Av Lena Carlsson - 31 januari 2011 23:15

Nu har jag, mitt i natten och allt men det tog sin tid, fixat ett diplom! Det var en utbildning vi skulle gå på jobbet via webben, och rent ut sagt: den var jätterolig! I allafall har jag haft roligt medan jag tog mig igenom den! Allt avslutades med ett kunskapstest på 20 frågor, blev man inte godkänd kunde man alltid göra om det förvisso, men nu var det så att det stod, att jag hade antal rätt: 20/20. Ha-ha!

Så jag kunde med stolthet skriva ut diplomet åt mig! Ja, jag antar att det inte hade gått att skriva ut ifall jag varit underkänd...

På jobbet var allt som vanligt vill jag påstå. Inger hade jobbat natt, och sa som vanligt att jag måste höra av mig, på vilket jag svarade att jag ringt 4 gånger när hon inte svarat. Efter jobbet hälsade jag på Shema, hade två ärenden. Tja, så blev jag sittande där... Alltså, för det mesta blir jag sittande på jobbet när jag ska gå hem, men idag när jag därifrån i hyfsad tid, hamnade jag alltså hos Shema istället! Efteråt, när jag skulle gå, skulle hon ut och hosta, och precis samtidigt kom grannen ut som hade en golden. Jag klappade naturligtvis om Sally, som vovven hette, i all evighet. Vad Sally inte kunde förstå var, varför inte Shema gjorde likadant? Så Sally tänkte att "jaa, om inte hon kommer till mig så får väl jag komma till henne!". Sagt och gjort. Det föll inte i god jord, kan man ju säga.

Nu är jag banne mig hungrig, så mitt i natten det är.

Av Lena Carlsson - 30 januari 2011 18:41

Just nu har jag rätt bra samvete, för endel saker alltså, inte alla självklart. Jag har tagit tag i städningen idag och fixat den! Sen var jag lite lagom trött, men se då gick jag ut en runda iaf! För det var så soligt, så jag hade fått känna mig dum annars. Just nu kokar potatisen till dagens lunch. Kvällsmaten tar jag väl, eeh, imorgon.

Jag tänkte på en sak när jag var ute, och tänkte att det  ska jag skriva om som ämne i bloggen när jag kommer hem! Men nu har jag inte en susning om vad det var. Undrar verkligen vad det var? Jag smet in på kyrkogården med, för jag satte ju tulpaner i snön när det var deras dag, tänkte om de står kvar och ser dumma ut. Men det gjorde de inte, däremot var det små fotspår som av klövar...

Jaja, så har jag väl förlängt livet på ett rådjur!

Förut rev jag ner ett papper. När jag skulle lägga tillbaka det, åkte hela högen ner. Det är vad man kan förvänta sig av mig. Men nu är å andra sidan högen mer prydlig än den var innan, också plockade jag bort endel som var gammalt och utgånget.

Egentligen är jag jobbig: igår var det så dåligt väder, då ville jag inte städa. Men sen idag med strålande sol, då gjorde jag det! Man kan ju tycka, kunde jag inte tvingat mig själv igår? Jag visste ju att det blev sol idag? Det värsta med städningen var att komma in under badkaret. Rummet är ju för litet helt enkelt, eller moppen för lång, för jag slog emot hela tiden! Jag tänkte "tänk om jag kunde lyfta ut badkaret en stund". He-he, vad man kan få för sig.

Av Lena Carlsson - 29 januari 2011 13:03

Du skrev en kommentar till mitt inlägg om djur, men jag var lite för snabb att trycka. Så vad har du för blogg-adress, så jag kan skriva ett svar till dig? Känns som att jag vill svara på det.

Av Lena Carlsson - 29 januari 2011 12:47

Jaha alla. Idag sitter jag inne och ser på vädret ute, huga, blåst och kallt! Jag skulle åkt till torget men det fick vara, heder åt dem som står där alla lördagar i alla väder dock! Istället skulle jag egentligen städa, ny snö har jag att häva ut mattorna i också, men visst går det långsamt att börja... Fast sen kan det ju gå desto fortare bara jag kommer igång! En uträttad sak = en bra sak!

Istället sitter jag här och smider semesterplaner. Vet ju vad jag sa förra året, så nu  ska jag leva upp till det. Fast nu förstår jag inte var jag hittade vissa grejer förra gången! Utbudet har krympt, so to speak... Jag sa ju att jag skulle vilja bo på en fyr, och jag hade en hel massa sparade i Work. Men nu hittar jag inte på Internet att man kan  bo på vissa av dem. Så nu får jag välja mellan de två som jag hittat. Kanske lika bra det förresten, inte så svårt att välja mellan två som flera...!

Av alla i-landsproblem i denna värld (åh vad det blåser!), kunde jag idag inte bestämma mig för, om jag skulle äta frukosten framför tv:n eller i sängen! Blev tv:n. Meningen med sängen var, som alla förstår, att krypa ner och sova vidare efteråt. Men får väl göra det imorgon då. Fast jag är trött idag med...

Nej hörni, nu får jag väl ta ett ryck till med semesterplanerna!

Av Lena Carlsson - 27 januari 2011 23:03

Ursäkta att jag tänker skriva som jag tänker. Denna gången handlar det om något jag sett ute i högerkanten av den sida jag är inne på när jag skriver inläggen. Från WSPA (ej att förväxla med WASP!!). Just idag skrev de om en i bur inlåst björn, som hålls vid liv av ett enda skäl: hennes galla är värd mycket pengar. Så varje dag töms den ut genom ett sår i magen, som aldrig får läka.

Detta pågår förstås bara...tills björnen dör av det.

Björnarna skriker när gallan töms ut genom det ständigt öppna såret.

Om man hugger en delfin med harpun så gråter delfinen. Men när jägarna sen skär halsen av delfinen så blir den tyst och förblöder. Ja, så till vida den inte gjort det innan, alltså.

Hundvalpen som såg sina systrar bli dränkta. Eller åsnehingsten som såg sin mamma jobba ihjäl sig.

Men  vi är ju människor! Visst slipper vi sånt, och händer det inte oss så existerar det inte! Dessutom stod det i Smålandsposten igår att djur, i detta fall en älg som fick drunkna utan att någon lyfte ett finger (markägaren fick ju en massa gratis middagar, så varför?), är i total avsaknad av känslor och förstånd. Älgen tyckte säkert inte att den var särskilt illa ute, den plumsade omkring i vattnet och tja, sen drunknade den, jaha liksom. Och det som står i morgontidningen måste väl vara korrekt?

Ha en riktigt god natt och en bra helg, mina läsare!!





Av Lena Carlsson - 26 januari 2011 22:43

Jaha, så var skrället jag hemma igen då! Gick väl som vanligt på jobbet, huruvida jag bar mig dumt åt där får ni väl fråga den jag jobbade med... Eller nej förresten, gör inte det!   Aja.

Finns förresten ett recept i skrubben på kakan ni fick. Om ni vill ha! Men finns bara ett ex, så antingen ta det eller ta en kopia.

*gäsp* Jag fick ett stort kuvert idag, kunde hämta ut det på ICA alltså, det visade sig innehålla en almanacka med gammaldags bilder. Jag vet var den skulle göra sig, frågan är om jag får hål i väggen där. Med borrmaskin går det kanske. Sen ikväll när jag hämtade posten, var där ett jättestort paket till från bokklubben. Innehöll en ljudbok samt en pläd som jag glömt att jag skickat efter. Jag har två gamla filtar som jag överväger att pensionera. På ett eller annat sätt. Förr eller senare måste man göra det och uppdatera sig som det så fint heter nu för tiden. Uppdatera filtar!!! Usch, jag laddar för att gå ner i källaren och duscha. Känns kallt...men tvunget ju... Källaren lär ju inte vara varmare i morgon bitti. Och som Gunde sa, tänk vad skönt det känns efteråt ! Ja, där har han ju en poäng.

När jag körde hem förut, funderade jag än en gång på att sätta in en duschkabin. Fast den där rörgubben sa ju att jag inte skulle klara att hålla den ren. Det fanns visst bara en i hela världen som kunde hålla såna rena, Kia. Eller om han nu menade tvärtom, att det bara fanns en i hela världen som inte  kunde hålla den ren = jag. Idag tog jag mig förresten över vägen till miljöstationen. I onödan, typ. För deras containrar var överfullare än min kasse. Och så har jag handlat åt en åldring    ! Tanten jag brukar hälsa på, är fortf förkyld men ville ha hem en liter mjölk. Sa, att hon numera har några som "kommer och tittar till" henne, men som alla gamla ville hon ju inte störa dem med inköp! Var bättre då att fråga hemtjänsten i grannsamhället, ha-ha. Hon fick en bukett röda tulpaner med.

Av Lena Carlsson - 26 januari 2011 13:39

På sin tid läste jag en vers i Starlet: "en kyss är ingen fara, en kyss är inget brott /två läppar möts ju bara, men herregud så gott!".

Den tänkte jag på idag när jag mumsade min dessert. Fast jag skrev om den till

"äta rabarber är ingen fara, äta maräng är inget brott / två smaker möts ju bara, men herregud så gott!".

Man la 400 gr rabarberbitar i en ugnstålig form, strödde 1 dl socker över, satte in i ugn i 20 min. Sen vispade man 4 äggvitor till skum ihop med 1 msk socker. Bredde på det, in i ugn tills äggvitan blev brun. Det söta mot det sura blev bara sååååå mumsigt!

Nu vet ni det. Vill också tala om, att maten innan var desto enklare. Prinskorv i bit, squash i bit, potatis i klyftor och morötter i skivor. Olivolja på, salt peppar oregano in i ugnen (samma värme som rabarbern). Enkelt och lättlagat men fullt ätbart.

Nu ska jag åka och jobba, see you there!

Av Lena Carlsson - 25 januari 2011 20:41

Ja, jag fortsätter väl med att tala om mina dumheter då! Idag har jag bara gjort två men den sista var störst. Jag har som jag sa, verkligen varit och dumpat min tunga säck hos Emmaus, men naturligtvis körde jag inte härifrån förrän det började snöa. Så att jag skulle behöva tro att det var halt och eländigt. Fast man kan ju köra sakta och som folk, så kommer man hem i ett stycke som jag gjorde. Dessutom snöade det nästan inte alls andra sidan Galtabäck.

Sen har jag hela dagen  väntat på kvällens "Halvåtta hos mig". Jag skalade potatisen redan halv sju för att vara riktigt redo. Vad gör jag sen? Jo, sen glömmer jag tiden och får för mig att det börjar 20.00 Jag inbillar mig att "Halvåtta hos mig" börjar klockan åtta!! Så himmelens dum är jag! Så då var det ju handboll, så jag får väl se det istället och låtsas att det är det jag skulle sett. Det går i repris imorgon, då är jag på jobbet så jag får väl låtsas att jag ser det då, ha-ha-ha.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards