Alla inlägg under juli 2009

Av Lena Carlsson - 31 juli 2009 17:47

Jag har glömt, eller vad det nu är, nej glömt har jag nog inte, jag har bara inte gjort det: beställt Örken-kräftor! Håhåjaja, får väl ringa Lindström i helgen. Denna helgen är jag ju bevars ledig, sen jobbar jag två på rad. Men den andra är ett byte, och det bytet tycks jag tjäna mest på! Får två timmar till, helglön och ledig dagarna före p-mötet (måndag-tisdag), så jag kan fixa saker och ting! Bra bra!

Jag skulle behöva gå ut och klippa gräset. För imorgon, när jag tänkt göra det, så ska det regna. Vi får se...

Ja, och har man inget att göra en dag, så kan man lära sig säga hästnamnet Laigue'glia.

Nu ska jag baka banankaka. Och fixa kvällsmat: smördegsinbakad kassler. Tja, har man en bit kassler, en burk ananas och en ensam skiva smördeg i ett paket i frysen, så...

Av Lena Carlsson - 29 juli 2009 09:22

Min sida var helt konstig idag, stod bara massa jox - måste se vad som händer om jag lägger till detta!

Av Lena Carlsson - 28 juli 2009 18:33

Igår när jag körde hem från Tingsryds marknad, mötte jag en ambulans vid Jät ungefär. Den både tutade och flashade med blåljusen, men bilen framför, en vit, flyttade sig ändå inte. Vi som mötte flög däremot ut på vägrenen som skrämda harar. Då passade bilen bakom mig på att köra om.

Här borde jag framföra en åsikt, men det behövs liksom inte.

Ikväll har jag varit ute med Ramona. Igår var jag trött och idag när jag kom hem från jobbet var jag banne mig dubbelt så trött (eftersom jag inte vilade igår). Ramona värmde upp i hagen med tre rejäla galopper, det var en mäktig syn, stora ardennern! Sen skrittade vi iväg, och jag sa henne att vi skulle gå tills vi såg sjön. Dessvärre utbrast jag då:

- Ramona, nu ser jag sjön! varvid hon tvärvände. Jag hade ju sagt så, då var det liksom inget att diskutera! Sen travade vi iväg ett annat håll, däråt "Lasse på Järnia" bor. Ramona sprang sig svettig, och gick inte att vända sen! En häst som inte vill gå hem! Men det var roligt att hon var så pigg och framåt, så det gjorde inget. Vi kom hem till slut i alla fall. Fast Ramona tog inte närmsta ingången till stallet, hon tog nästa infart. Hon är rolig!!

Av Lena Carlsson - 24 juli 2009 21:35

Igår kväll började kören så stilla igen, vi ska sjunga i Drev den sista augusti som vanligt. Den gången är avslutning för säsongen för Drevs gamla kyrka - och upptakten inför hösten för oss! Eftersom vi är som vi är, tog övningen bara en timme / :-D/!  Sen fick Marie-Louise för sig att vi borde sjunga mer, så då la Sonja till "Sjung lovsång alla länder" fast på latin förstås - och för den gick människan efter psalmböcker!! Som jag minns det, var vi tvungna att lära oss den utantill, den kvällen vi hade den första gången! Så den sitter där /:-) /.

När jag kom hem, hade glassbilen tappat 10 kartonger glass utanför min garageinfart. Det var roligt! Han kom backande som en raket, så jag fick ta ett extra varv runt kvarteret.

Av Lena Carlsson - 22 juli 2009 09:26

Igår var jag ute och red på morgonen (jag kom dit halv sju). Denna lufs till häst, Ramona, trivs bäst när hon får skritta. Jag håller med henne - igår t.ex traskade vi förbi kantareller. Så efteråt var det bara att köra tillbaka dit och plocka dem. Tack Ramona - jag hittar aldrig gula kantareller med mindre än att jag så gott som trampar på dem!

Förra veckan hotellfrukost - denna dagen kantarell-frukost!

En stund efter kom det ett rådjur gående över vägen. Det blev inte ens skrämt utan gick lugnt. En ridtur med Ramona är inte en ridtur på vanliga viset, det är stresshantering.

Av Lena Carlsson - 20 juli 2009 22:12

Jag fyller 50 nästa år, och detta får mig att fundera på vad som väntar mig när jag kommer in på hemmet. Alltså - är gröt (varje dag), bingo, kaffe och dragspel vad jag har att se fram emot??! Är det det?

Jag vill ha brunch på helgerna! Inte mannagrynsgröt med hallonsylt som enda omväxling. Det passar ju inte ens ihop för övrigt.

Bingo - jag har aldrig spelat bingo i hela mitt liv. Men det värsta är musiken - dragspelselände! Jag gillar inte dragspel!! Som en jobbarkompis, Empan, sa: "vi vill ju lyssna på rock". Vi bestämde att vi ska ha med oss cd:n och spela loss så det dånar i korridoren.  Jisses, tänk att sätta på min gamla cd med Lordi en lördagskväll, ha-ha! Undrar vad de gamla stötarna i personalen gör då? Som det är nu, får vi förresten inte spela musik högt ens på vår fritid. Det har chefen sagt till mig. Men kanske, kanske när jag blir gammal? När jag ändå inte har så mycket att se fram emot?

Av Lena Carlsson - 19 juli 2009 19:41

Jaha, så ska jag ge mig i datarymden och börja blogga! OK, vi får se hur det blir. Det regnar i kväll i alla fall, det gör inget för det är sista dagen på semestern. Imorgon är allt som vanligt igen, enda är väl att jag jobbar kväll  (15-21), hade varit lite bättre att jobba dagtid.

I eftermiddag har jag plockat blåbär och hallon, mums säger jag bara, så ryggen känns åtskilligt längre än den brukar. Nu har jag i alla fall en burk nykokt drottningsylt. Det låter inte mycket men det ska bli mer!

Nu är klockan så mycket som Rapport på tv 1, så dags att stänga datorn för denna gång. Gäller att lura e.on på lite el, och inte ha för mycket igång samtidigt! Hörs en annan  dag / Lena c

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards