Alla inlägg den 20 juni 2011

Av Lena Carlsson - 20 juni 2011 13:56

Nu är jag nöjd och belåten, det borde jag kanske inte vara helt, men jag har klippt gräsmattan! Den såg ut som en blomsteräng. Fast jag försökte spara så många prästkragar som möjligt, inte helt lätt, det är synd om de prästkragar som jag körde ihjäl såhär precis före midsommar - de är ju verkligen midsommarblomster! Men jag behövde ta det som var runt om helt enkelt.

Nu regnar det ute. Så lagom! Gräsklipparen står inne i källaren. Jag har en bröddeg på gång som jäser. Visst har jag fördelat dagen väl! Velar om, ifall jag ska baka briocher eller inte. Fast varför inte egentligen. Eller nån annan sorts ljust bröd.

Igår var jag ute och gick med Lisa Katt. Har väl aldrig varit med om maken - Lisa gick med stora, bestämda steg ner till sjön! Det gick inte att vända henne - hon skulle gå den stigen! Hon marscherade raskt på, en regnskur kom men Lisa lät sig inte bekomma - fatta detta: en katt som älgar på ner mot sjön när det regnar! Hon stannade inte förrän hon fick se sjön - då blev det tvärstopp. Sen vände hon.

Och vad gjorde jag senare på kvällen - jo, saboterade Svenssons tv. Hur pinsamt var inte det? Vi fick ringa Görgen till slut för att fixa den igen.

Nu ska jag se om inte degen är färdigjäst. Det ska bli Bondbröd i korg.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards