Alla inlägg under juli 2014

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande sol men inte regn heller. Molnigt helt enkelt och det går bra. Jag har varit i Heda-skogarna idag och plockat kantareller. Såg dem igår när jag var ute med vovvarna, och gjorde markeringar i gruset. Somliga var stora, andra små. De stora växte inte alltför långt från sommarstugan som är där, hoppas inte de har satsat på att plocka dem nästa gång de kommer...   

Usch fy vad jag är trött idag. Och så hade jag tänkt köra ett ärende ner till Tingsryd! Hur ska det gå till? Inte helt lämpligt att sätta mig till att köra i alla fall. Det vore bara bra att ha ärendet gjort. Ja ja, nu blir det inte.

Nästa vecka hade jag tänkt gå husky walk, men hörde igår att det skulle bli uppåt  +28 grader och det är ju verkligen inte optimalt för en sån hund! Stackars Amanda. Så vi får väl rätt se det med. Finns annat man kan göra. Skuru gata t.ex kanske skulle bli av, har varit tal om det stället det är tredje året på rad nu. Tredje året är det också som jag tänkt köra och fika på Café Brevé. Kanske skulle ta en super-duper-fika-dag, fortsätta till Hässleholm och fika där med och sen köra hem. Hahaha! Hur som så är det för varmt att sitta och köra ända till Habo med om det är 28 grader varmt.

Nu putsar mina fåglar fjädrarna, då är de nöjda med tillvaron. Då kanske jag kan stänga av här och sätta på den där koppen kaffe jag nämnde nyss.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Skapa flashcards