Alla inlägg den 1 juni 2011

Av Lena Carlsson - 1 juni 2011 16:41

Ikväll borde man inte sitta inne och blogga, man borde åtminstone sitta ute!! Men jag ska väl snart rafsa ner det här...sen kan jag gå ut. Behöver plocka gräslök t.ex och sen borde jag rycka upp mig ur min feghet och kontakta Bertil E. Det är han som jordfräser mitt trädgårdsland.

Sen, usch och till allt elände, måste jag börja klippa häcken. Ska göras i juni, och ju tidigare man börjar desto fortare blir man kanske klar...såvida jag inte delar upp den i 30 bitar förstås. Men, tar man ett ryck om dagen ska det nog gå bra! Sen i höst åker den upp - eller ner - iaf i kröken, där får folk säga vad de vill. Kom igen Stellan! Det är du som har motorsågen. Sen får jag väl asa hit Farmartjänst till att gräva upp rötterna.

Ja, det senaste är det. Hur ska jag få upp rötterna? Jag hade tänkt B-ås Gräv. Nej det  fick jag inte: de är så dyra så! Jaså, jahaja... Men Farmartjänst då? Nej, de är säkert också dyra! Jaja, OK, får väl gräva för hand då... Men min lilla frökenspade...

Mina grannar rakt över backen sitter ute. Knallbruna redan, förrädare... Jag vet att jag borde bjuda in dem, det borde jag gjort för länge sen. Kanske skulle rycka upp mig denna helgen? De är ju inte rent farliga, det har liksom bara inte blivit av... Varannan helg går ju bort t.ex Och sen måste jag städa isåfall, de har aldrig varit inne i detta huset, så... Man vill ju visa det från sin bästa sida! Apropå det, ni skulle se vilken snygg kropp han har, göta-petter... Och så är han minst 20 år yngre än jag, ha-ha-ha! Ja, hon kan också visa sig, i bikini, utan att skämmas för den delen. När jag tänker på det är det bara jag bland grannarna som inte kan det.

Det blev som tur var ingen åsk natten som gick, så jag tog ifatt natten innan. Nu utlovar kvällstidningarna nya stora åskväder på väg in från Deutschland. Och ehec-viruset kommer med därifrån! Himla otrevligt land!


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards