Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Lena Carlsson - 22 juni 2011 10:06

Då minsann var jag hemma igen! Bussen till Burg avgick från Växjö vid halv fem igår morgon, och vi kom hem vid 21:00 igen. Det är ett bra stycke att åka emellan, men jag sov en hel del, löste korsord och lyssnade på vad de andra pratade om. På båten skulle jag absolut ha wienerbröd och kaffe - ute på däck. Det var ingen bra idé, det blåste friskt - så wienerbrödet höll på att blåsa iväg! Det var frasigt och bra, och låg på en papptallrik och de väger ju inte så mycket. Samma med kaffet i en pappmugg, ju mer jag drack desto lättare blev den ju! Det hade varit en syn om ett wienerbröd virvlat iväg över relingen...

Somliga satsar hårt på Midsommarafton, kan man ju säga. Två bilar hade släpkärran med sig, och dessa var proppfulla med framförallt öl. Två, vad jag kallar skåpbilar, var fullproppade från golv till tak med flaskor med spännande innehåll. Jag min mes köpte 3 flaskor, detta pga klantighet! På färjan köpte jag en necessär, vilken jag iofs har behövt länge, och då räknade jag fel på euron, så jag hade inte särskilt mycket pengar kvar! Å andra sidan kunde jag t.o.m göra ett impulsköp. Jag skulle själv ha en flaska vitt vin och en med whiskey, men den där whiskeyn var för avancerat så det fick vara. Däremot köpte jag en flaska rött nånting till B-torp som tack för det där i påskas (!), och sen kunde jag inte låta bli en flaska "Lagunilla" åt Gunilla Q! Och ja, jag köpte 2 flaskor whiskey sen med, sånadär pyttesmå som är typ 1 dm höga... Rätt lagom till mig!

När vi kom till affären och jag skulle vara där i 2 1/2 timme "utan pengar", kändes det som en evighet. Vad skulle jag göra hela tiden? Och sen visste jag inget om förrän vi skulle köra på färjan igen! Så fort gick tiden.

Idag ska IG och jag beundra linnéor. Och på morgonen insåg jag till min förskräckelse att jag fyller år imorgon! Det kan ju hända att det kommer någon, inte alla år gör det det men ibland, så jag måste ju både baka och städa idag, samt klippa häcken detta tråkiga elände. Imorgon måste jag köra ner till G-ås, det blir min present till mig själv. Undrar vilken tårta jag ska göra? Det blir inte nödvändigtvis jordgubbstårta iaf! Ja, vi får se...




Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards