Alla inlägg den 5 juni 2011

Av Lena Carlsson - 5 juni 2011 10:03

Vill bara göra ett tillägg om mina fåglar.

Flye sitter på den "lilla" av de stora trägungorna, och Midas satt ovanför. Midas var på tjafs-humör, ville nog ha bort Flye därifrån, så han skällde och hackade efter Flye som lutade sig bakåt för att inte bli hackad. Till slut tröttnade Flye och tog Midas stjärtfjäder i näbben.

Då teg Midas och hoppade därifrån.

Av Lena Carlsson - 5 juni 2011 06:40

Jag fick inte någon blund, uti arla morgonstund! Så vad gör man då, jo man kan sitta av tiden här. Skriva om allt spännande jag gjort av min treledighet - klippt halva häcken t.ex Ajaj-aj träningsvärk! Jodå.

Igår vid halv sju på morgonen ringde telefonen. Modigt en lördagsmorgon va? Det var Birgitta V, som sa att frukosten serverades nere vid sjön om 20 minuter. De bor på ett gods, så visst duger det åt mig med!    . Hon hade brett mackor och så juice och kaffe till det   . För den som tycker att ägg borde ingått, så fanns det med - inrullat i ett tunnbröd. Sen efter det körde jag till Ramkvilla marknad. Det gäller att gå när man är ledig! Jag köpte tre pelargoner för 100:-, och så fem strumpor. För riktiga sparare fanns alternativet 12 strumpor för 100:-, men så många nya får inte plats i min byrålåda. Sen skulle jag egentligen haft några rullar soppåsar med, men det kommer fler marknader! De jag har är inte slut än.

Jag träffade EN jag kände! Det tycker jag var lite lite? Förra året stötte jag på massor av känningar? Det var Gunnel Malm i år förresten. AMF skulle ju med åka dit, var gömde hon sig?

Efteråt hade jag fika med mig, hittade en bra, skuggig skogsbacke där jag mumsade i mig det. Sen framåt kvällen fick jag se en lapp om att det var B-holmsdagen igår. Varför måste det vara på samma dag då?? Nu hade jag ju missat den!

Kvällsmaten blev grillat i sommarstugan i P-ås. Billig dag jag hade va?? Åt ingenting hemma! Görgen hade sågat ner ett träd, som jag nu inte kommer på vad det hette, och A-Ch utlovade ett kok stryk. Det verkar hoppfullt inför mina planer på att ta ner Humle & Dumle samt häcken. Jag undrar ifall Stellan är pigg på att ställa upp där, jag menar det är ändå han som sågar? Svenssons har förresten skaffat en katt till, Tusse, igårkväll hade han varit hos dem ett dygn. Han har råkat ut för en trafikolycka och ska rehabilitera sig. Lisa, två år, morrar och fräser när de ses. Stackars Tusse. Men A-Ch:s ambition är att de ska bli vänner och kunna sova jämte varann, och det lyckas säkert.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards