Alla inlägg den 18 juni 2011

Av Lena Carlsson - 18 juni 2011 18:15

Idag har pappret skrivits på, av Sofie och mig, de andra var ju inte där, så nu är det liksom klappat och klart med G-ås. Denny, Britt, Sofie och Marcus var där samt förstås Molly och Dolly, det var full fart. Gräsklippning, grenröjning (de jag släpat iväg och slängt i skogsbrynet, låg nu i skogen), städning, husinspektion! Sofie verkade väldigt nöjd med det hon såg. Även hönshuset fick besök! Allt gräs blev klippt, det var större än Marcus hade trott! Jojo! Men det kändes bättre än på jag vet inte när, när jag körde hem. Och huset sen! Det stod minsann och sträckte på sig, det såg helt plötsligt nöjt och belåtet ut...

- Äntligen börjar jag komma upp i mitt rätta värde! såg det ut att säga. Och sen:

- Jaha, och vad står du där och glor på?

Så nu känns allt så bra, så bra. Om en vecka kommer Sofie dit igen med sina kompisar, hon har fått nyckel och Simon får väl med sin idag. Jag hade däremot för mig att jag hade en nyckel till gallren hängande innanför dörren men där var ingen. Aja då får jag väl ta ner en av dem jag har här hemma.

Det var jobbigt, lika jobbigt som vanligt, att köra så långt idag. Trots att jag har semester, ha-ha-ha! På nervägen köpte jag förresten kakor till fikat: Markusbollar! Så nu kan konditor Sofie baka såna när andan faller på. Nu vill mina stackars pippiar bli överhängda.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards