Alla inlägg under juni 2013

Av Lena Carlsson - 19 juni 2013 20:43

Jag vill rulla ihop detta stället och ta med mej hem.

 
Av Lena Carlsson - 6 juni 2013 19:56

Dagen började med att jag vaknade precis innan klockan ringde, vid halv fem! Upp steg jag, på med hästkläder och upp till stallet. tänkte rida riktigt tidigt en gång, solen sken ju och fåglarna kvittrade och det är ju sommar... Hälsade först på Bubbel, vilket sen inte gillades av den nya hästen i stohagen. Hon nosade på mig och sen la hon öronen bakåt. Det kändes rätt stärkande med tanke på att hon var okänd häst för mig och jag var tvungen att hämta Amelia i samma hage...

Bättre var att jag lurade de två andra hästarna att jag skulle ta ut Amelia i nedre änden av hagen, så de begav sig neråt. Då tog jag ut Amelia högst upp istället. Gäller att inte släppa ut fler än man ska...! Dessutom fick vi plöja genom högt vått gräs vilket lönade sig på mina ridbyxor. Hur som helst så kom vi iväg bra och jag tyckte det var en tämligen trevlig ridtur. Vi gick ner till Skärsjön, jag hade tänkt att vi skulle gå ner till vattenbrynet och sen en annan stig genom skogen upp, men jag hade nog tänkt fel för märkte sen att då måste jag få Amelia över en dålig bro, och det lät sig väl knappast göras... Så Amelia fick bestämma var vi skulle vända. Gamla tanten, hon är ändå 22 år, då får man ha lite rättigheter!

Geten Göta låg i gräset framför huset och mumsade. Det såg så otroligt härligt ut...

Vad har jag sen gjort idag då, jo bakat en morotskaka. Det var ju så värmen steg grundligt inomhus i allafall, hehe. Skulle egentligen gått ner till samhällets firande av, inte nationaldagen som man skulle kunna tro, utan firandet av Bryggans dag! Jodå, här kör vi vårt eget race... Men så kollade jag en extra gång i Brasan innan jag gick - inträde på 100:- efter vad jag förstod. Då ingick förvisso allt möjligt så som tipspromenad och grillunch. Grejen var väl mer att jag inte hade tänkt att stanna mer än en liten stund, och absolut inte äta, och då kändes en hundring onödigt dyrt. Så jag gick aldrig dit. Grannarna var där inte heller, de var ute i sina trädgårdar. Jag köpte ju en bok av hon-som-jobbar-i-köket (hon som är från Värmland eller där nånstans) och nu måste jag ha läst den innan semestern börjar för sen vill hon ha den själv och läsa den! OK... hon sålde den för en femma till mig för att hon hade möhippa, då kan man få tillbaka den igen. Så jag tog ut en filt och satt där och läste några stycken.

Till festmat ikväll ska jag ha en ny variant på lax, ser ut som en bakelse men man ska ha den i ugnen en kvart. Den är köpt på Maxi Norremark. Imorgon ska Britt och jag ha gökotta vid fem på morgonen. Vi ska cykla.


Av Lena Carlsson - 2 juni 2013 18:27

Idag är jag visst kringränd av åskmoln... Både himlafenomenet och mänskliga på jorden så att säga...

Vaknade vid sjudraget, visste att jag inte hade någon müsli hemma så tänkte egentligen sticka iväg och köpa det. ICA här öppnade ju inte förrän nio...halva förmiddagen gången juuu innan man fick spisa!   . Men så steg jag inte upp förrän... hehehe, tjugo över tio! Var ganska trött faktiskt! Fick ge mig ner till ICA ändå, och då mullrade det i åskmolnet som var över Uppvidinge. Ja, sen höll det ju på länge och väl även om det aldrig kom upp här. Men det visste man ju inte då. Och jag gillar ju inte åsk.

Sen har jag passat mig för att gå ut på facebook pga en viss person, men idag tänkte jag mig inte för. Vips fick jag ett PM i chatten, och där hade vi åskmoln två. Vill säga det tycker nog inte den personen men det tycker jag. Så loggade ut lite kvickt igen. Och nu är jag här istället. Jag tycker det är jobbigt med folk man inte vet riktigt vad man ska förvänta sig av eller var man har! Folk man helt enkelt måste trippa på tå för! En annan fb-vän jag har, har en gång kallat vederbörande för "den perfekta". Och jag är ganska långt ifrån perfekt, herregud!!

Jag är slarvig och gör fel, inte med vilje men som den personen kan ju faktiskt tro det. I alla fall efter hur det låtit när saker hänt som jag ställt till när jag var i närheten så att säga.

Ja, och nu syns det som åskmoln över sjön igen. Ska hela denna dagen vara sån? Något att vara rädd för hela tiden (jag vet vad du har för åsikt där Knudsen!). Sluta gilla! Imorgon är det Bianca-och-Diezel-promenad igen, får väl släta ut mig då igen.

Sen har jag inte fått tag på någon husvakt för första semesterveckan heller, det känns ju också bra. Blir så när man inte tycker att man vill ta samma person varje år. Man vill ju inte slita ut folk.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards