Direktlänk till inlägg 26 juli 2011

Tingsryd marknad vs Alicante

Av Lena Carlsson - 26 juli 2011 13:54

Då var jag hemma från Tingsryd marknad, årets höjdpunkt nästan, jag menar alltid lika spännande om jag ska råka vara ledig ena dagen...! Och det var jag ju idag. Jag lyckades sparka mig själv ur sängen vid halv sex, och kunde köra härifrån fem över sju. Fem över åtta parkerade jag i Tingsryd, utanför ICA men ändå. Där fick man egentligen inte stå idag, men på den vanliga parkeringen tog de helt plötsligt betalt (40:- för heldag), och så fick man inte stå längs vägen. Så har det inte varit förut! Men borta vid ICA fick man stå i vägkanten, och gissa om folk gjorde det. Dessutom

1) handlade jag faktiskt även på ICA

2) var det många fler än jag som stod där

Förra året var jag ju dumsnål, det var en tavla som på pricken var lik Patrick, min häst jag en gång hade! Jag skulle få den för 2000:-, det kallades rea (  ). Men det var exakt vad jag hade på mitt konto, så jag köpte den inte. Så himmelens dum var jag! Hoppades nu innerligt att den skulle finnas kvar, men det gjorde den inte. Däremot fanns det två som var nästan lika Patrick, så för att inte tjura ett år till köpte jag den ena. Säljaren bredde på om att "den tavlan är så fin så den kommer att gå först idag" och liknande grejer. Jag skulle få den för 1500:-. Och han fick ju rätt, den gick först idag! Han hade också rätt i att den här Möller målar hästar sjukt bra.

Han hade två tavlor till som tilltalade mig, men de hade kostat mer för de var större. Jäklar också att jag inte kan vinna fast jag inte spelar på något!!!

Pengar försvann i strid ström ändå, fast jag bestämt att de inte skulle... Träffade Lena B Hagberg, vi stötte på varann ett par gånger. Jag lyckades fresta henne med rökta grisöron, trots att hon var ute efter ny plånbok! Till Lenhovda köpte jag en hållare för hushållspapper med ett portätt av en hund och en katt som nosar på varann, och så en tvål i samma stånd som var nyttig (hemgjord). Sen hoppade en säljare fram och sa "hej!". Visade sig att hon till vardags jobbar på folktandvården här i B-ås... Det blev en mjukgörande handkräm. Sen de väldoftande (mmm....) grisöronen åt Benita, och förstås en nyckelring (nr 187) som föreställer ett katthuvud  + en magnet med motiv av en katt som sover i en korg, åt A-Ch. Sen fikade jag, Hagberg hade fikat på Börjes men jag tog kaffe och våffla i Söderportkyrkan. Inte så stimmigt! Sen skulle jag åka hem - om jag inte fått se en svart t-shirt med texten "Hellre fet och mätt än smal och hungrig". Precis min inställning, köpte den med!

Sen var lönen slut, haha, nej det var den inte. Den skulle räcka till euros med, inför resan till helgen, så stannade i Växjö för det. Ett yngre par som var före, skulle ha ut spanska pengar. De skulle flytta dit! Idag! När de fått pengarna, skulle de sätta sig i bilen direkt och köra ner. Tänk det: man vaknar i Växjö, fixar pengar där, och sen sätter sig i bilen och kör ner till Alicante. Där är man hemma och ska inte köra tillbaka mer! Vilken grej. Plötsligt framstod resan till Tingsryd som ganska futtig...

På lördag kommer mattläggaren hit, kan man tänka sig...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards