Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Lena Carlsson - 4 juli 2011 19:12

Idag har jag gjort en resa igen, fast inte den som det var tänkt. Den kommer inte att bli av alls, utan jag for till Halmstad istället. By bus. Dubbeldäckare! Det smiter iväg två såna bussar på förmiddagen, till Halmstad via Ljungby, så jag tänkte att en dag ska jag åka med. Så varför inte idag. Tio över åtta gick första bussen så då var jag på plats, satte mig förstås uppe, näst längst fram.

Jag undrar för mig själv varför man satt in en dubbeldäckare på just den vägen... Hur många tycker att vägen till Ljungby är sevärd, upp med en hand?

Halmstad är en trevlig stad, även fast jag aldrig varit där förut. Så jag visste inte vart jag skulle göra av mig, men följde skylten med "Centrum", och där var ju allt. Jag fikade direkt eftersom jag kom dit tjugo i elva, det var ganska akut med andra ord. Sen passade jag på att byta ut bläckpatronerna jag köpt i Växjö för skrivaren vägrade samarbeta med dem. Så bra att få det gjort! Jag hade med dem för jag hade tänkt att göra det när jag kom tbx till Växjö. Sen hittade jag inte mindre än tre affärer som sålde heminredning, alltså inte möbler utan snarare saker att pipa över! Jag letar ju efter en (emalj-)skylt med texten "gröt ", det fanns förstås ingen, men en massa andra! Jag köpte förresten fyra bokstäver så jag kan göra en skylt själv då då, när jag kommit på hur den ska bli. När jag kommer tillbaka till Halmstad nästa gång ska jag ha pengar med mig, och ska jag shoppa runt i de här tre affärerna!!

På hemvägen var det också dubbeldäckare, då satt jag inte bara uppe utan dessutom längst fram! Lite spänning i tillvaron så!

Den  här sommarstugan jag varit och sett på, finns inte längre kvar på Internet. Alltså gick den uppenbarligen till de där som var och såg på den efter mig. Aja så kan det gå. Mister du en står det tusende åter, jag har ett helt år på mig att hitta något annat.

Imorgon ska jag göra jordgubbspaj, för så till vida jag inte kan skrämma liv i de djupfrysta äggvitorna redan ikväll. Överväger också ett besök i G-ås imorgon, inte så lämpligt kanske men ett kort ett iaf... Vi får se. Det kanske är skräpväder, ett förfärligt åskväder är ju på ingång. Annars tänkte jag att vi kunde åka och se på det där spökhuset i F-måla, vad säger du Josefsson? Det tar inte så många minuter av din tid! Åskar det samtidigt så blir det skjuss på upplevelsen *ryser*!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards