Alla inlägg den 7 juli 2011

Av Lena Carlsson - 7 juli 2011 16:57

Jag såg nu att jag skrev igår, att jag skulle ut och köra trimmer i trädgården. Vad jag är rolig! Naturligtvis fungerade inte trimmern, motorn gick men inte trissan. Fast att jag hade den på reparation förra sommaren, och knappt använt den sen dess. Så nu är den på reparation igen.

Jag sa det lite avundsjukt till kantor Sonja igår, apropå hur bra trimmern gick för de från kommunen som klipper gräset i lekparken. Hon sa att det berodde på att de, liksom hon däremot förstås inte jag, har uppladdningsbar variant. Jag har bensindriven. Precis vad man kan förvänta sig av mig.

Däremot grillade jag lax igårkväll, och det gick bra. Först var den marinerad i teriyakisås, efteråt salt och så på med sesamfrön och citronsaft. Till: nypotatis.

Dessert: hemgjord hallonglass! Somliga frossar!

Av Lena Carlsson - 7 juli 2011 16:33

Nu är hopplösa jag igång igen. Sista semesterresan står för dörren (lördag), och jag börjar just undra om inte den ska gå åt pipan också...som de andra. Jag skulle ju rida gryningsritt, försökte få det på måndagen men arrangören ville hellre att jag kom en helgdag. OK, jag svarade att det gick bra söndag morgon!

Nu har jag fått ett mail därifrån igen, där arrangören undrar ifall jag möjligen kan komma fredag, lördag eller söndag istället för måndan? Jag svarade omigen att det gick bra söndag morgon. Sen har det varit tyst, och nu börjar man ju bli lite smånervös att det inte blir något av. Varför ska jag då åka upp till storstan redan på lördag?? Och nu har jag ordnat både bussbiljett och boende! Det här hotellet skrev förresten i reklamen att man kunde hyra cykel där också. Så bra, då behövde jag ju inte besvära taxin med hästkläderna! På med eniro.se och så skrev jag ut färdvägen.

Nu när jag mailade att jag behövde en tramp - ja då svarar hotellet att alla cyklar är på reparation!! Återkommer efter helgen! Så kanske jag skulle hoppas på att det inte blir någon ridning - fast det blir det förstås bara för det - men som sagt varför ska jag då dit på lördag.

Idag har vi skrivit papper och jag har fått nyckeln till "G-ås 2". Känns kul att jag kan åka dit när jag vill och göra vad jag vill! Efteråt sa ägaren, att "när vi satt här igår kväll, så tänkte jag att om Lena säger nej till stugan så behåller jag den gärna själv". Jamen, det är ju så det känns! "Kan inte den andra ha den goda smaken att säga nej, så jag får behålla det".

Nu måste jag gå och duscha känner jag, tillvaron är lite småvarm typ.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards