Direktlänk till inlägg 25 november 2009

Inte Ramonas fel

Av Lena Carlsson - 25 november 2009 10:24

Igår blev jag arg på Herkules. När jag väl sladdat färdigt i hagen och fått på Ramona grimman, och vänt henne om, la Herkules öronen bakåt och började jaga henne! Hon satte naturligtvis fart och sprang, och jag stöp mellan henne och staketet. Då var jag lite rädd faktiskt, för att hon skulle trampa på mig. Hur lätt hade inte det varit i mörkret.Dessutom kunde jag ju ha tappat taget i grimskaftet och hon sprungit iväg med det efter sig. För dig som inte vet, så kan hästen trampa på grimskaftet, få tvärstopp och bryta nacken. Annars hade jag nytta av både Ramonas storlek och Råsa när jag kanade som värst. Trots det stöp jag en gång till innanför grinden precis, men då stod Ramona still så det var ingen fara.


Löjliga i historian var, att jag invigde min nya fina jacka. Så min tanke var, att måtte jag inte få lera på den nu! Ridbyxorna är så gamla att det liksom inte gör så mycket...   Obestämd

Igår var jag på två möten på jobbet. Det första gav bara förvirring kände jag sen igår kväll. Det andra var hur vi kan föra in musik i jobbet med de gamla, spela och sjunga med dem (inte för dem utan med dem!). Så idag kan jag tänka mig att det sjungs på avdelningen! Jag hade ledig dag igår så där blev det ttf, ha-ha! Tror jag åtminstone! Jag skulle vilja åka in till Plantagen och bunkra krukväxter nu till advent, men idag börjar jag jobba igen efter ledigheten. Och att köra in efter jobbet torsdag eller fredag, när jag slutar 15:00, är jag nog för feg för... Jag har blivit utskälld förr i jultrafiken i det kvarteret: det kom bilar och bilar och bilar och..... inte en chans att köra ut. Gubben i bilen bakom blev vansinnig och kom fram och skällde. Jaja, det är naturligtvis bara en fråga om hur många bucklor man vill ha på bilen. Och eftersom min bil ännu efter 9 år är buckelfri, så förstår ni hur fegt jag kör. Ha-ha  Skrattande!

 
 
Ingen bild

famoja

25 november 2009 17:40

Jag har ju sagt att man skall akta sig för stora hästar.....hoppas jackan höll sig ren... Detta med trafik är ett elände det finns alltid dem som skall fram ...såg idiot-omkörningar nu ikväll på väg hem från stan....det skulle var skottpengar på dem.. utsätta andra för livsfara....;))

 
Ingen bild

abreoleÄlmhultarna

25 november 2009 21:30

Du ser, en bil med öppet tak hade varit häftigare, om det inte regnar givetvis.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards