Alla inlägg den 23 november 2009

Av Lena Carlsson - 23 november 2009 18:23

Jag har fått ett svar av en hygglig själ som heter Evelina, hur man mms-bloggar. Så om jag inte lyckas nu vet jag inte vad. Fick en tanke nu...kanske jag kan pröva det om inte annat...Njaa, vi får se...

Idag skulle jag stiga upp tidigt för att köra ner till Blekinge samt Tingsryd. Jag vaknade vid fyratiden fast det var ju att ta i, sen var jag vaken mellan sex och sju, men tror någon att jag steg upp? När klockan var en minut i sju tänkte jag att "bara en minut till" - nästa gång var den kvart över åtta!! Skrikandes

Ner till Blekinge kom jag i alla fall till slut. Skulle hämta klockan så den inte fryser sönder i vinter, och stänga för, ja vintern just. Men stannade bara en kvart, för där blåste kallt och småregnade. Inomhus var det sju grader!

På den ynka kvart jag var där, började det redan skymma (klockan var tre), och efter ett stopp i Tingsryd - har förresten köpt en ridjacka till vintern nu - så var det helt mörkt på hemvägen. Jag gillar inte längre att köra i mörker. Vid Bramstorp stannade jag och släppte förbi en kö på 17 bilar, varav 4 lastbil med släp, samt vid Stockö där körde 11 bilar förbi. Likväl hade jag en lastbil bakom mig sen efter Rottne, men den fastnade i guppen i B-torp Skrattande.

Jag och bilen kom hem i ett stycke, det är jag glad för.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards