Alla inlägg den 12 november 2009

Aj

Av Lena Carlsson - 12 november 2009 11:09

Idag har jag av någon outgrundlig anledning ont i händer och fingrar. Uppe hos Ramona höll ridningen på att gå i stöpet, för det var knepigt att dra sadelgjorden. När jag kom hem var det samma sak: de är ömma på något sätt.

Ramona, ja. Idag markerade hon direkt vem som skulle ha kommandot idag, genom en rejäl bakutspark! Men sen mot slutet av ridtiden lydde hon skänklarna riktigt bra. Sista fem minuterna fick hon lufsa som hon ville - och är hon komisk eller! Det finns en liten dörr på bortre kortsidan av ridhuset, och där stannade hon och tittade ut genom rutan, om hon såg till kompisarna... Jodå, de gick där. Lufs lufs några varv, sen bytte hon plötsligt och började gå i andra varvet! Förresten var hon rolig redan ute i hagen. De hade en bale med hösilage, och i den hade hon grävt en håla, så hela huvudet gick i och bara öronen stack upp. Därinne hämtade hon sina strån - naturligtvis var det varmare där! Varför äta kallt gräs när det finns varmt?

Nu ska jag skaka ner frukosten, sen är det elvakaffe och så köra till jobbet. Imorgon ska jag jobba kväll igen, fredag till trots, men det innebär att denna veckan har jag sovmorgon sju dagar i rad!!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards