Alla inlägg den 18 november 2009

Av Lena Carlsson - 18 november 2009 09:34

Vill bara upplysa mänskligheten om, att nu har jag ledigt 7 dagar på rad:

*onsdag - torsdag före helg

*fredag bytt med Vonka, för jag ska till Ullared

*lördag - söndag har jag semester

*måndag - tisdag efter helg

Och vad har jag då lyckats pricka för väder, jo mörkgrå moln, regn och blåst. Som någon annan skrev i sin blogg, nu får det bli städning! Jag ska slå ihop höst-, advent- och julstädningen mer eller mindre. Det är otroligt behövligt nu ska jag säga. Undrar bara just i vilket rum jag ska börja. Egentligen skulle jag vilja starta i hallen, det är ju första intrycket folk får. Just nu står både lagårdsstövlarna och ridskorna där, det är inte meningen... Men stövlarna ska tillbaka i kväll och ridskorna ska jag ha imorgon bitti.

Fast först nu ska jag skura mig själv. Och sen skrämma igång tvättmaskinen. Och ja, när den där städningen är klart, är det väl dags att blaska av mig själv igen...

Så ska jag ta ut pengar till fredag, och ta in sista, nej, det talar jag inte om förresten! Det finns gränser även för min dumhet! Till sist ska jag orka med kören ikväll också. Låter verkligen som att jag inte har tid att sitta här! Kom förresten på att jag nog ska byta gardiner också. Varför kom jag på det? Och varenda natt tänker jag på att jag måste komma ihåg att dammsuga filtren i luftvärme-grejen. Det ska göras var tredje vecka, just det... Nej, usch vad trött jag blev nu... Vi hörs en annan dag...


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards