Alla inlägg den 5 november 2009

Av Lena Carlsson - 5 november 2009 18:28

Idag var det riddag igen, det gick väl sådär... Jag prövade med samma dressyr som de hade i Rödje i tisdags: två volter på ena långsidan och skänkelvikning på andra. Ramona är rätt bra att göra volter, om hon vill alltså, men idag blev det av nån anledning runda volter i vänster varv och öglor i höger. Ändå är hon modell bräda i vänster varv. I det högra åtminstone makaron! Före ridpasset lyckades hon slita sönder sin grimma, så när vi var tillbaka i boxen stängde jag dörren ordentligt. För ordentligt, för när jag sadlat av och det, var jag inlåst! Jag slet och jag drog på alla sätt och vis, men sprinten satt där den satt. I tre kvart stod vi där innan Amanda kom och låste upp utifrån. Nja...jag undrar hur jag ska lösa detta framledes? Det går ju inte att låsa in sig två gånger i veckan.

Å andra sidan - är det någon man ska ha som sällskap i detta läget, så är det Ramona! Hon var helt lugn, stod med halvslutna ögon och tog igen sig, och ville gärna bli klappad på halsen. Inte huvudet, det ville hon ha ifred, men halsen, mmm...

Jag däremot kände mig dum och klumpig, försökte t.o.m klättra ut men var för ovig. Annars har jag klättrat ut ur boxar förr när jag varit inlåst. Dessutom frös jag. Rynkar på näsan

Jag har funderat lite på vad Ramona vill ha i julklapp. Men nu blir det en ny grimma. Har redan köpt den, tänk att jag dessutom hade vett att köpa den på hemmaplan! Vi får ha modevisning på tisdag, hoppas den passar. Den är i alla fall trendig: svart och vit.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards