Alla inlägg den 10 november 2009

Av Lena Carlsson - 10 november 2009 18:13

Gud vilken skön dag jag har haft idag. Jag är så nöjd med den! Vid halvåtta nånting på morgonen körde jag upp till Ramona, hon var jättelerig så det tog bra lång tid att borsta fram en häst. Men nu hade jag ju den tiden. Ridningen gick ganska bra, det var med suck från Ramona men hon gjorde faktiskt vad jag sa. Vill säga, efter en kvart tyckte hon att det var dags för långa tyglar och skritta av, men hon utförde ändå sina rörelser. Ävenså det blev på rätt långa tyglar!  Glad

Så hade vi modevisning, och den nya grimman passade precis! Så den får hon i julklapp. När jag kom hem var jag hungrig som en mindre varg, klockan drog mot halvelva. Dags för frukost! Fast först hade AMF ringt, hon ville byta tur på fredag. Fredagen den trettonde. Men det går väl bra! Sen gjorde jag en liten frukost som sagt...en mindre brunch rättare sagt: fil, müsli, äggröra, bakade scones, stekte bacon, bryggde kaffe... Mums! Det tog jättelång tid att äta, var färdig prick 12:00.

I eftermiddags var det som sagt brandinfo på jobbet, tre timmar. Och nu kokar jag soppa och har stekt fågel. Svartsoppa och gås! Ha, säkert. Rödbetssoppa och kyckling är närmare sanningen. Men jag kan ju alltid ta lite äppel till pippin. Jag har knappt aldrig varit i närheten av en riktig gåsamiddag, så jag gör som jag tycker. Soppan är klar om tre minuter, så see you en annan dag.




Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards