Alla inlägg den 4 november 2009

Av Lena Carlsson - 4 november 2009 11:16

Nu kan jag tala om för de läsare som inte bor i Kronobergs län, att idag snöar det här! Jag såg några fnyk redan vid nio-tiden men tänkte att det kunde det väl inte ha varit. Men sen när jag gick ut så var luften full av fnykande snöflingor! Det var väl det som blåste in igårkväll / inatt.

Nu har jag varit på banken och sorterat i bankfacket ihop med en personal. Det var behövligt! Massor med gamla papper som jag kunde slängt för flera år sedan. Men sen vet man ju inte själv vilka som är viktiga, det kan ju finnas även bland gammalt "skräp".

Igår fångade Vonka en stor - och jag menar stor! - spindel på jobbet, den var på väg i full fart in till en vårdtagares lägenhet. Sen gick jag ut upp till rondellen och slängde den på åkern. Fast innan dess gick jag förstås in i personallägenheten och sa "Happy Halloween!" och skrämde slag på några ur personalen.  Skrattande

Igår i stallet, det glömde jag nämna, när lektionen var slut, så var jag ju stelfrusen. Så det blev ganska åbäkigt när jag skulle ner från läktaren. Jag tänkte att de kunde väl ha en trappsteg eller något eftersom det är lite högt emellan, och sen tog jag mark med ett brak. Alla hästar som gick just där tog till flykten och Gunilla ramlade av. Hon blev sittandes och jag trodde hon slagit sig, det hade ju varit mitt fel. Men sanningen var att hon suttit på Labello i andra tankar, och nu funderade på varför hon satt i sågspånet! Sen sa hon:

- Avslutningen är räddad! De som ramlar av måste ju bjuda på vin på avslutningen. Så visst måste man säga att jag gjorde en god gärning?? Ha-ha-ha!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards