Alla inlägg den 3 november 2009

Av Lena Carlsson - 3 november 2009 22:26

Jag har fått en irriterande ovana, att ligga sömnlös vissa nätter! Det är när jag jobbar till 21:15, och sen ska börja 07:00 nästa morgon. Det har hänt tre gånger, senast då natten till idag. Jo, jag sov visst lite på morgonkvisten men så ringde ju klockan halv fem. Så har jag jobbat hela dagen ( 7-15). När jag körde hem var det bara sängen jag såg fram emot. Men si, så var det tisdag och det var bara hem och ta på ridkläderna! Lika bra att få det överstökat och så känna efter hur trött jag var efteråt... Ramona klafsade med ut ur hagen, till sin utebox. Så länge jag höll på med henne och jag red, tänkte jag inte på om det var kallt. Det kände jag sen när jag körde därifrån. Och då fick jag för mig att sticka ut till Rödje och tantgruppen istället!  Förvånad

Att sitta en timme i ett ridhus är ice-cold. Snacka om Jägermeister! Tårna övervägde, som så många gånger förr i det ridhuset, att säga upp bekantskapen. Efteråt i stallet delade jag ut havre och fick tillbaka lite värme. Ut igen, kallt, för fika i klubbstugan.  Där var ingen värme på alls.

Framåt tio ut i blåsten, och väl hemma ner i källaren för dusch och hårtvätt. Ni som hängt med vet att jag stängt av värmen där nere till fömån för pelargoniorna, rummet där jag s.a.s klär om håller 5-10 grader max. Jag övervägde att gå upp blöt faktiskt, för vid det laget frös jag riktigt och hade gett upp tanken att bli varm mer idag. Men nu sitter jag här, påklädd och rätt uppvärmd, ska blåsa håret med sen ska jag lägga mig. Varmt!! I hope! Skrattande

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards