Direktlänk till inlägg 20 november 2009

Gött att stiga upp klockan 04:00!!

Av Lena Carlsson - 20 november 2009 17:21

Idag steg jag upp klockan 04:00! Har varit i Ullared med Inger, Christel och Uffe. Det var jobbigt det! Vi kom redan lite efter åtta och då var där inte mycket folk (sa Inger som varit där förr). Men jag tyckte ändå att jag hade fullt upp med att akta så jag inte körde på någon och dessutom hålla undan bakåt, så jag inte stod ivägen. Fast det gjorde jag ändå. Båda delar. Jag vet inte om jag riktigt förstår vitsen med Ullared, OK om man bor i närheten. Visst är där billigt, men det var långt dit, så ska man räkna in bensinpriset med... Och det kan man gott göra som skäl till att inte köra dit!   Flört Jag menar, jag kommer inte att sätta mig i bilen och köra dit själv nån dag.

Den där adventsstädningen jag mumlade om, jo jag har börjat på den. Men det är långt ifrån klar, huga huga! Fast nu har de lovat fint väder imorgon och sen regn och blåst tre dagar i rad, så det ska nog bli klart, ett rum i taget! För även om jag känner mig fallfärdig nu, så har jag väl repat mig till imorgon.

Någon av de där dagarna ska jag köra ner till Blekinge med. Och stänga för vintern. Om jag kör ner på måndag så kan jag förena nytta med nöje, och köpa en ridjacka till vintern i Tingsryd. För det fanns inga i Ullared, och inga andra jackor heller i den storlek som jättar som Inger och jag drar. Det fanns max M, resten var XS eller S. Jo, en fanns det, men den kändes inte som att den stod emot -15 grader eller kallare. Vi körde förresten sträck hem till Växjö. Utan kaffepaus, fatta detta.

 
 
putte

putte

20 november 2009 17:47

ojo 04:00 det vat tidigt:P

http://putteisback.blogg.se

 
Ingen bild

famoja

21 november 2009 09:55

Ja Ullared i alla ära men det är nästan ett måste att ha varit där.....jag minns när jag jobbade på Jac Knittings att han som startade Ge Kås i Ullared kom och ville köpa tröjor och kalsonger som var av förra årets kollektion. Bernt Linner var arg för han la ett skambud.Men det gick kartongvis med osålda plagg till Ullared från Braås. ;)) Bernt var kamrer på den tiden

 
Ingen bild

Älmhultarna

21 november 2009 18:06

Ullared, tänk om det kommer på tv snart? Vi var nere i Hagalund idag och det såg fint ut. Vi hade faktiskt 20 minuter med sol.
Ha det bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lena Carlsson - 25 oktober 2014 18:06

Idag har jag en slöööö dag, antar jag! Först körde jag in till torget och köpte ljung samt en krans, så nu kan jag ge mig ner och fixa graven när jag vill, och sen hem och äta frukost. Den blev sen den, ja... Nåja sen har jag inte gjort mer. Behöver ...

Av Lena Carlsson - 19 augusti 2014 18:56

Läser andras bloggar och tänker att jag kanske behöver skriva något själv... Fast vet inte vad. Efter detta ska jag i alla fall koka potatissoppa för det skulle jag gjort igår, men som jag höll på med annat så tog tiden slut. Dystert väder är det, ...

Av Lena Carlsson - 17 juli 2014 14:51

Jaha, jag hade tänkt stänga av datorn men nu har undulaterna somnat så ja, då får jag väl låta dem sova en stund då. Annars hade jag tänkt gå och sätta på en kopp java, det är ju tre timmar sen förra gången! Ute är det bra väder, dvs inte strålande s...

Av Lena Carlsson - 9 juni 2014 17:13

Jo, jag tänkte som så att ett inlägg här i halvåret kan ni ju ändå få... så här kommer ett. Jag har sagt det förr och jag säger det igen: det är tur att datorn kommer ihåg mitt användarnamn och lösenord. Min arg-blogg har jag däremot tappat bort - ig...

Av Lena Carlsson - 7 april 2014 10:47

Läste en annan persons blogg och kom på vilken evighet sen det är sen jag var här... Oj då. Jaha, det har blivit vår säger de. Förvisso kallt ute. Jag funderar på vilken dag eller vilka dagar jag ska gå ut med Daisy denna veckan. Ikväll kommer ju Lin...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards