Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Lena Carlsson - 27 maj 2011 10:50

Kan nån människa säga hur man kan få träningsvärk av att sitta stilla?? Idag har jag ont i både benen, armarna och ryggen efter ridturen igår! Aj! Det är ju helt otroligt.

Jag tvättade förresten bl.a hästkläder igår och hängde ut. Sen besökte jag en person på kvällen (ja, jag var trött men vad gör man) och glömde tvätten ute. Det har regnat inatt verkar det som, så den är fortfarande ute. Ack ja. Jag vet att jag, om det vore nån ordning med mig, borde ge mig ut nu innan det börjar regna igen. Eller ja, ehhmmm, jag undrar om det inte duggar redan... Aja.

Jo den här personen jag besökte. Det är verkligen länge sen jag var där, det blir mer och mer sällan (jobbar man mycket kvällar är det som jag sagt, skönt att vara hemma när man är ledig!), men tanten är över nittio. Det är rätt läskigt att tänka att om tio år lever hon troligen inte! Därför borde jag gå dit nu. Att gå dit i onsdags kväll var inte att tänka, eftersom jag som sagt skulle stiga upp halv tre igår morgon. Alltså fick det bli igår, rätt det var stretigt. Fast hon tyckte att jag gick hem för tidigt, "klockan är ju bara tio". Det är ju klämmigt att säga så när man är över nittio. Jag som är 40 år yngre är trött idag! Å andra sidan kan Edith ligga och vila när andan faller på. Jag ska börja jobba vid halv tre.

Himmel vad jag luktar vitlök om händerna! Skulle vara lite präktig och förbereda maten idag, ibland tar det ju längre tid att tillaga den än man trodde.

Nu Poulsen är det 23 dagar och 16 arbetspass kvar till semestern!

Nu ska jag skriva en kommentar till ett inlägg jag egentligen redan kommenterat en gång. Jag kom bara på en sak till i förbifarten!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards