Alla inlägg den 9 maj 2011

Av Lena Carlsson - 9 maj 2011 09:03

Kennert i P-ås var ute en dag förra veckan och skulle plantera ny skog. Hade med sig granplantor i en spann, där han tog några åt gången och petade ner i marken. När han hållit på ett tag, hörde han ett väsande. Tänkte då, att är det en sorts fågel jag kommit för nära? Nej, såg ingen. Jaha, vad var det då?

Jo men se där, på marken. Han hade ställt spannen med plantorna i, rakt på en huggorm.


Av Lena Carlsson - 9 maj 2011 08:29

Idag är jag utan bil igen, för nu är den på Dyra Verkstan. Hoppas inte AMF får se den där... Det finns folk som såg när den var där förra gången, då när jag kört hem utan framlyse... Iaf så lär jag mig ju aldrig att DV öppnar först 08:00, utan jag steg upp när telefonen ringde, dvs jag hade ju detta inlagt, så det ringde och påminde. Som tur va, för jag hade glömt att bilen skulle iväg!! Hur kunde jag glömma det???!!

Igår var jag nere i Blekinge, först vaknade jag vid fyra men körde förstås inte då! Steg bara upp och fixade kaffe och smörgås, sen körde jag ut till "Stigs brygga" och satt där och myste lite. Det är ett fint ställe, är man morgonpigg så kan man se solen gå upp över sjön. Det är egentligen ett privat område (sommarstugor) men somliga har rätt att köra in där...    Sen körde jag hem och fixade riktig frukost, och fortsatte mumsa och läsa tidningen. Efter det var klockan sju, hade det då varit någon ordning på mig så hade jag kört då, men istället la jag mig och sov i tre timmar till. Sen var det verkligen hög tid att ge sig iväg!

Denny och Britt var redan där förstås och i full sväng. Molly sprang mig till mötes och Dolly skällde ettrigt (de är vovvar). Dolly låter som om hon just skulle hugga, men det gör hon förstås inte, hon har bara den rösten. De ska hyra ut stugan tre veckor i sommar. Denny och Britt alltså, inte hundarna!

Jag hade ju också tänkt hyra ut i sommar till tyskar, men det är ju försent nu. Kanske jag klarar av det till nästa sommar om jag raskar på. Men det är "tusen" saker att fixa innan, jag trodde de skulle ge mig ett handtag (det sa de förra sommaren), men det skulle de ju uppenbarligen inte, jag menar de vet ju vad som krävs. Nu ska jag komma ihåg allt och fixa allt själv, och jag släpar efter väldigt. Ringa den här tysken som står för det har jag inte heller vågat. Dessutom fattade jag att han skulle ringa mig. Så nu känns det som en besvikelse, men jag får väl som sagt hugga i så det står klart till nästa sommar då. Jag städade igår iaf, men nästa gång ska jag ta med varmvatten så jag kan torka golv och liknande. Möblerat om enligt tyskt önskemål har jag med. Värst blir nog att tömma brunnen... Borde man ha Farmartjänst till, de har säkert en pump... Att jag ska stå och fjanta med en spann tar ju en hel vecka. Dessutom har jag ingen stång med hake på, inte ens ett långt snöre med hake på. Måste jag med ordna. Och så står jag under tiden och tror att jag ska ramla ner i brunnen.

Nu borde jag repa mod och ringa Plåtis i Kallinge. Fast jag vet å andra sidan inte om jag har numret kvar, ha-ha. Kanske bättre ta Älmeboda bygg direkt. Så slipper jag ta omvägen runt 118100. Det lär komma mer avsnitt i den följetongen.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards