Alla inlägg den 1 maj 2011

Av Lena Carlsson - 1 maj 2011 08:16

Japp, då tycker jag att ni haft det lugnt och skönt några dagar, så nu är jag på gång igen!! Vädret är ju jättebra, ska liksom vara sol såhär års. Jag har hängt ut ett par svängar tvätt, doftar som ni vet sååå väl när den kommer in! Ska byta gardiner idag, har lila uppe nu, det är ju försent liksom... Jag är i valet och kvalet på dem som Midas och Flye har i det stora fönstret, de är inte snygga egentligen... En person och jag pratade igår om att ha loppis på ena eller andra sättet. Finns tre sätt:

1) bakluckan

2) Stortorget

3) gratisvarianten

Den där sista hade några här i samhället prövat: man sätter helt enkelt ut grejerna med en lapp att det är gratis och bara att ta! Gissa att sakerna gick åt!!

Och saker har man ju, gardiner inte minst.

Är man istället ädel, väntar man ett tag tills Lions ska ha sin loppis / auktion i augusti. Fast då får ju de pengarna, inte jag.

Vad gjorde jag då i Valborg, ser på rubriken ut som att jag

1) satt ensam hemma och glodde på tv    eller

2) satt hemma ensam och söp

Näh, jag gjorde inget av det! Jag satt, iofs ensam, i Blekinge och hade det bra! Även om det var attans kallt, 12 grader inne. Och blåste ute, en ovanlig vind faktiskt för den kom från Småland ner till Blekinge, från ena änden av sjön till den andra. Det är ovanligt att det blåser så! På resan ner sjöng jag "Vintern ra..." och "Oh hur härligt majsol ler". Så var det avklarat. Elden såg jag på hemvägen i Yxnanäs. Och fyrverkeriet här hemma i B-ås! Alla bitar kom med! Som festmat hade jag köpt med grillade kamben med potatissallad.

Och jag slipper ha huvudvärk idag!

Har inga planer för dagen, ska ju jobba med början klockan två. Liksom imorgon, tisdag, onsdag och torsdag. Jaja. Nästa helg blir det arbetsdag i G-ås!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards