Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Lena Carlsson - 7 maj 2011 16:11

Nu har jag mat- och vattenpaus i gräsklippandet! Det inspirerade inte över sig att stiga upp idag på morgonen, med tanke på att min enda plan var att klippa gräs. Samt skaffa blommor till kyrkogården. Tänkte dessutom vara überpräktig och köpa blommorna i B-ås, så att jag verkligen kom igång tidigt med klippandet. Men sen när jag fått i mig frukost och började tänka klart, insåg jag att det nog vore roligt att åka till stan trots allt och gå på torget. Så det gjorde jag, och sprang i endel affärer med. Bl.a hade Lindex  klänningar i skylten, som jag bara måste in och prova. Väl inne fanns det fler, en annan sort längre in. Och nu ska vi inte längre ha åsikter ifall ni-vet-vilka sätter ut huvudet i ärmen och handen nån annanstans, för så lyckades jag med göra!! Trasslade mig ur den klänningen och hämtade en som var två storlekar större. Fast den satt...nja. Det var konstigt nog inte fläsket på mitten av mig som var problemet, utan balkongen ovanpå! Det var dragkedja i sidan, och jag fick snirkla mig för att få ihop den.

Klänningen som jag såg i skylten satt trevligare - bara det att den liksom den andra hade inbyggd underkjol. Den var lite trasslig, när jag fått ner framsidan satt tyget på ryggen uppe vid nacken. Jag tänkte att den är nog inget för mitt tålamod. Men sen hade jag den i huvudet ända tills jag kom hem, så vem vet... Superbillig var den, 199:-, så jag kan inte skylla på det.

Väl hemma började jag alltså i all ordentlighet klippa gräset. Det var ganska tradigt i solgasset - I'm feeling hot-hot-hot - men i skuggan var det riktigt angenämt. När jag klippt hälften, och var på stycket ut mot backen, passade min bosniska granne Marsha på att bjuda in Evert på kaffe. Naturligtvis skulle de sitta ute, och givetvis på framsidan, som då är alltså nästan rakt emot där jag klipper. Gissa vad jag kände mig trevlig som dånade på med en gräsklippare när de fikade. Men när jag klippt 3/4 av tomten la klipparen av, soppatorsk. Det är därför både den och jag har vila, den måste ju kallna. Jag med förresten, var så svettig att jag började frysa så jag fick ta på mig en träningsjacka för att hålla värmen!

Ikväll är jag bortbjuden på grillfest, så måste snart ut och klippa det sista. Puh!

Hm hm, i denna värmen hade den där klänningen suttit fint ikväll... Mm-m...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards