Alla inlägg den 27 mars 2011

Av Lena Carlsson - 27 mars 2011 21:40

Idag har mina duktiga grannar varit ute och sopat trottoarerna. Fast det verkade vara så kallt, men de höll sig varma naturligtvis. Roligast var han snett över ute i backen, klädd i vinterjacka och mössa drog han omkring med gräsklipparen! Han hade bättre behövt dra den på min tomt!

Jag har avbeställt min tilltänkta påskresa till Spreewald, fem minuters sen jag gjorde det eller så, så lite duktig har jag ju med varit! Och så kunde jag ta tillbaka de två dagar jag lagt in om ledighet då, skärtorsdag och långfredag. När jag nu varit hemma så länge denna helgen, kan jag inte ta semester i påsk igen, kan inte vara hemma jämt. Inte för att det var roligt att avbeställa, jag hade gärna åkt, tror det hade varit roligt, men men.  De skulle åka båt på kanalerna där bl.a., men som jag tänkte jag kan ju gå ner och se på Örkensjön om jag nu måste se vatten. Och det finns många människor som aldrig har råd eller möjlighet med semester. Så varför jag. Och jag slipper en massa resfeber.

Annars idag har jag undrat över om jag måste ha det möblerat precis så som jag har det. Eller om jag kan ta itu med det framöver. Tänkte om jag glor tillräckligt mycket på inredningen så kanske jag får en idé plötsligt! Men det var ynkligt med det.

Såg på det där nya "Stockholm - Båstad " förut. Fast så himla impad blev jag inte. Eller rättare sagt den var precis som jag trott att den skulle vara. Kunde den inte då varit lite annorlunda istället? Fast nästa söndag jobbar jag ändå, så då slipper jag se den, så vad piper jag för.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards