Alla inlägg den 13 mars 2011

Av Lena Carlsson - 13 mars 2011 16:28

Vad jag är trött på mig själv! Eller vad ska jag vara trött på annars? Det är söndag, jag har varit treledig, och är jag utvilad och pigg och fräsch? Nejdå! Jag är ju för jösse namn lika trött! Har nyss kommit hem från en liten promenad som jag gick, för jag trodde att den skulle pigga upp mig. Nej, det gjorde den inte. Jag tänkte två saker när jag gick:

1) sätta mig nånstans (för blött)

2) kan ingen med bil komma och fråga om jag vill ha skjuts.

Var stentrött när jag kom hem, blir nästan rädd för mig... Ska jag behöva börja med alpro soya? Se så pigg den där Erika blir i benen! För att inte tala om Stig Strand. De skulle bryta ihop på mig.

Och som ni såg: jag gick en liten promenad. Meningen var att jag skulle sprungit, det var det jag hade tänkt! Det kan jag behöva, mitt stora åbäke.

Igår kväll satte jag två degar trots allt (jamen hur betungande var det, assistenten gjorde ju jobbet), en till baguetter och en till fralle-bullar. Den första skulle tillbringa natten i kylen, bullarna skulle bakas ut och jäsas och sen skjuts in i frysen! Idag i ottan tog jag ut baguette-degen och vred till dem, sen la jag dem på jäsning. Den ena samt en påse djpfr bullar, körde jag ut med till L-holm. Trodde inte de var uppe men jo, mannen var uppe och kom ut. Var ju inte meningen! Så jag fick gå in, och han väckte sin morgontrötta fru, som tyckte att jag kom mitt i natten, innan hon satte på ugnen. Men å andra sidan, blev de ju faktiskt väckta med nybakat, hembakat bröd på söndagsmorgonen?

Men ute-fåglarna piper och kvittrar. Inne hos Åsa och Stellan,   bygger skatorna bo i samma träd som förra året. Det som Stellan med stor möda rev ner, så skatorna byggde inne i "sockertoppen" istället. I år är den nersågad såg jag idag som först, så nu är skatorna tillbaka i första trädet. Och det är inget litet bo de byggt... Jag ska rycka upp mig (om jag orkar!) och be Lindström såga ner Humle och Dumle. Ska bli kul att se B-årbornas reaktion...

Hej så länge från eder trötta slashas.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards