Alla inlägg den 1 mars 2011

Av Lena Carlsson - 1 mars 2011 11:41

Den ena semesterplanen läggs till den andra. Idag spanade jag på ridning i Skåne, hittade två bra: Österlens haflinger och Stall Alda. Varför just dessa då och inte alla andra, jo, de har stillsamma turer! Stall Alda har t.ex turer för nybörjare, där man rider i lugnt tempo. Passar mig bra! Dessutom har de islandshästar och de andra har som sagt Haflinger. Sen var jag inne på Äventyrsarken på Ven, ett problem bara: ta sig till Ven. De har turridning på ardenner, och de skrev att det var tuffa hästar så man behövde ridvana! Nu har jag väl det, om jag ska vara uppriktig, men en ardenner har ju enorma krafter! Ja, vi får se. Det gick ju faktiskt att åka hästskjuts ihop med ridturen också. Så så sjövilda kan ju inte ridturerna vara...

Vad jag inbillar mig ska hända är förstås att jag ska ramla av, att min häst ska sticka och såna saker. Jag höll på att ramla av islandshästen uppe i Lima, jag missförstod henne. Ingen häst har stuckit direkt, men två gånger på turridning har hänt att min häst har kilat förbi ledarhästen. Det är ju ingen merit...    

Den här turridningen med haflinger, går mest i skritt och någon enstaka trav. Så den "passar mycket bra för nybörjare", he-he. Den går "i och kring Brösarps backar". Som så många andra turridningar i Skåne. Endel har också att man rider på havsstranden, fast då är turerna på uppemot 5 timmar. Det är väldigt mycket otränad. En är t.ex på 3 timmar längs stranden, fatta...!

Jag återkommer nog i ärendet längre fram, om det blir något av det hela!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards