Alla inlägg den 24 mars 2011

Av Lena Carlsson - 24 mars 2011 16:20

Om jag är tråkig i vanliga fall, så akta er nu! Klockan är 16:25 sådär, och jag är redan uttråkad! Och jag ska vara hemma tre dagar till!! Vad ska jag göra ?? Råkade helt lämpligt ha lånat en bok på Sör, så läser den idag, men så kom jag på att jag kan ju inte läsa ut hela idag, vad ska jag då göra sen. Ja, och så hade jag ännu mindre att göra! All energi går också åt till att hosta och snyta mig. Jag nös en gång - igår! - men näsan rinner som en vårlig rännil (inte som ett vattenfall).

Om en timme är det repris på gårdagens " Halvåtta hos mig ", sen brukar det vara " Vad blir det för mat? ", och sen lär jag väl parkera mig framför tv:n. Ja, tänk vad pucko man är: när man jobbar ser man fram emot nästa lediga dag, men vad tänkte jag idag på morgonen? Jo, "jag vill inte vara hemma, dålig är jag nog inte utan att jag klarar det, jag vill jobba!". Aldrig är man nöjd. I alla fall så verkade det som att förkylningen brakade igång bara jag hade ringt och sjukanmält mig. Fast jag har varit uppstudsig en gång idag - jag tog årets första kopp kaffe utomhus! Väl påpaltad, och med en tjock filt under, satt jag på trappan. Var ju så skönt väder, det blåste inte så mycket där och då! Det körde förbi en röd bil och de vinkade såpass. Efteråt kom jag på att det var Vardes, hade glömt att de köpt ny bil. Får väl skriva ett mail och hälsa så mycket där!

Velar om, ifall jag ska pigga upp mig med en Alvdon eller låta bli. AMF blev glad iaf att jag inte kom till jobbet och smittade henne. Chefen blev inte fullt så glad när jag sa mitt ärende.

Bevare mig väl vad jag är trött i huvudet. Men jag vägrar lägga mig, då sover jag inte inatt och en sömnlös förkyld natt är så otroligt jobbig och lååång. Det är förresten såna här dagar man önskar att man hade någon, som uträttade enklare ärenden åt en: körde till stan och köpte godsaker t.ex., for till apoteket och fixade något nyttigt, ja ni vet... Men även om nån gör det, så vet jag sen förr att de sen inte vågar komma hit och överlämna det. Ingen vill träffa en sålänge man är sånhär. Åh min erbarmliga hals... Torrhosta är så tråkigt. Jaja om en vecka är jag kry igen, man får se det så.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards