Alla inlägg den 12 mars 2011

Av Lena Carlsson - 12 mars 2011 09:20

Jag glömde en sak i mitt inlägg: i E-boda möttes jag av blygrå himmel och sen kom det regn - men i G-ås sken solen!

 
Av Lena Carlsson - 12 mars 2011 08:35

Igår gick jag över på sommartid! Vadå? Har jag läst fel i almanackan? Nej, men jag körde ner till Blekinge för första gången i år! Det var så gott som farbar väg, inte snö men slirigt ändå, man fick se upp för sladdar. Det gick inte att köra in på tomten för en stor snöhög (?? Vem har lagt dit den?), men det var inte så mycket snö på själva tomten. Det var väldigt speciellt att kunna gå omkring hur som helst, utan att tänka på huggormen som bor i den lilla bit stenmur jag har!

Just nu fick Midas och Flye höra en fågel utifrån som låter allmänt konstig, den höll på att skrämma slag på dem! Men nu svarar de den iaf...

All skog var nedsågad i G-ås med...jaja, man vänjer sig väl. Det är väldigt öppet nu. Jag hade en plåt på hönshuset som blåst ner, och naturligtvis var det inte det enda. De båda plåtarna på var sida om vinkar de med, och jag har ju en aning om vad plåtisen kommer att säga ifall han nu kommer dit... Det tak som ligger på nu är ett hemmabygge, från 60-talet, möjligen 1970. Och dessutom kommer han att beordra mig att såga ner det fina trädet som står där, för det nöter på taket. Jag veeet det, men trädet har ju "alltid" stått där...! Likaså har mitt gamla citron-äppelträd gett sig. Det mesta ligger på marken får jag nog tillstå... Jag tyckte inte det såg så farligt ut, men tar man bort det som fallit ner blir det nog dessvärre bara stammen kvar.   . Inte nog med att skogen är nere alltså, utan dessa två träd lär nog också ryka. Äppelträdets stam är helt ihålig dessutom. Fast det har den varit i många herrans år. Aja, det är inte bara till att ha ett torp och ingenting mer, som vissa tror. Funderar just nu på, ifall jag alls ska ha plåtar på hönshustaket. Eller stilpannor, som på huset? Vore inte det snyggare, egentligen? Och så har vi årets jätteutgift garanterad igen, och får lägga ner alla småprojekt en gång till?

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards