Alla inlägg den 6 mars 2011

Av Lena Carlsson - 6 mars 2011 11:35

Läste igenom dagens inlägg och det förra jag skrev i fredags. Och vad hade jag skrivit, jo att det var min lägghelg ! Vad sjutton tror jag lägghelg betyder? Att jag bara jobbar kvällar? Fläsklägg?

Jag menar naturligtvis lätthelg!

Min fråga i omröstningen är en gammal grej, sen jag gick elev på en vårdcentral. En som jobbade där, hade en dotter som var "djurförsökare", forskare. Mamma ville det, för då tjänade dottern grova pengar! Det hon hade som andrahandsval i yrkesväg, var sämre lön på... Mamman var nu så stolt att hon kunde dö, för dottern "kunde göra försök på vilket djur som helst - utom mammas katt".

Och vad jag ville säga med det, jo mamman sa, att när forskarna en dag har gjort "ett lyckat försök", går de ut och firar det på kvällen. Så är det! Insider information!


Jag funderar lite på vad vi på vårt jobb skulle kunna gå ut och fira en kväll... Att vi på dagen torkat x antal sp-r just nu? Att vi hann fram med påsen en gång så det inte hamnade överallt annars? Att tandborstningen gick bra hos den och den? Att ingen druttat i golvet på en hel vecka? Förslag, Unbeck och Poulsen?

Av Lena Carlsson - 6 mars 2011 10:55

Minsann, då var det söndag! Ikväll vid 22 har jag jobbat klart min helg. Gårdagen var lattjo, men jag fick ut rasten iaf. Idag spenderade jag morgonen framför tv:n och Vasaloppet. Mysigt! Fast det kanske inte de tycker som är med, de tycker kanske att de har det bäst. I tidningen var det ett reportage om en passions-coach.

Jag skrev ner mina svar för hand. Första frågan var: vad skulle du göra om du vann 20 miljoner?

1) betala skatten, antar jag!

2) ge en rejäl gåva till Djurens Rätt (fel svar antar jag!)

3) betala av resten på bilen. Sen tiga och spara!!


Sen skulle man svara på vad man beundrar hos andra människor?

1) deras  vältalighet samt förmåga till att tiga!

2) alla andra människors flitighet. Jag är bara trött och tråkig jämt, andra är hurtiga och spänstar på fritiden. Jag tog dem som åker Vasaloppet som exempel. Inte sitter de som soffpotatisar när de är lediga, nej, de ger sig ut i skidspår och löpspår!

På en annan sida i tidningen fanns hus till salu. Mitt drömhus i grannsamhället är till salu!! Gnissel! Det är mäklaren ERA,  ett gult hus på inte mindre än 9 rum, he-he. Vad ska jag fylla dem med? Kostar gör huset också, 1 450 000:-.

Ja hörni: ny bil för 748 000:- och ett 9-rumshus för 1 450 000:-. Vad ska jag sen leva på resten av livet? Och minsta lilla nöje? Ha-ha-ha-ha-ha!

Men drabbar sånt här verkligen bara mig? Jag skulle tro det, andra människor är nöjda med det de har. Det värsta är att folk nu tänker "jaha, nu ska hon köpa nytt hus och ny bil! Stackars Lena, hon förstår inte att man inte gör så".

Jaa, hi-hi... Det är roligt att ha drömhus lite här och där, i samhällen och byar, men de ska inte bli till salu ! Det är inte lika roligt...

Nu sitter Flye och vilar, halvsover, medan Midas kvittrar. De är väl kanske glada för solskenet de med.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards