Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Lena Carlsson - 8 mars 2011 18:34

Idag är det Internationella kvinnodagen bland annat! Då hade min mamma haft namnsdag om hon levat. Så jag köpte en ros och satte på graven. Sen fanns det så fina gerbera, orangea och vita, så jag tog en av varje plus en grön blomma till mig själv. Ego! Ja, sen gick det som det gjorde. Efter diverse turer hit och dit landade jag i P-ås, och då hade ju mina arma blommor åkt så långt att de behövde vatten. Och så blev de kvar där. Så jag är lika blomlös! Pengalös med, dessutom!

Det är för tradigt att vara pengalös, framför allt. Naturligtvis ska man vara lika glad ändååå, men de korvören jag har ska räcka till bensin (som också blir tom fort för att jag bara kan tanka för en hundring var gången), mat och så har en plåt blåst av taket på hönshuset i Blekinge. Om jag nu vore någorlunda så klättrade jag själv upp och spikade dit den igen, men nu ska vi inte tro det om mig. Jag tänkte att eftersom jag är treledig till helgen, så kanske jag kunde köra ner själv och kolla läget. Sen kom jag på att då måste jag fulltanka.   

Jag behöver skriva ut endel viktiga mail jag fått med, inte så lajbans om nåt virus skulle inta datorn med sån information. Fast jag har ingen färgpatron i skrivaren. För de är tomma.

Ibland inbillar jag mig att det löser sig på något sätt - pengarna räcker! Fast då brukar jag vara närmare avlöningsdagen är jag är idag. Idag känns det bara pucko. Hon i kassan på ICA ska jobba några dagar till - sen "reser hon till Italien". Bara undrar: hur har folk råd? Ja, detta får jag klura på tills imorgon.


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards