Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Lena Carlsson - 26 mars 2011 11:45

Idag är det sol från knallblå himmel, funderar på att gå ut och hämta frisk luft. Det måste man väl få göra även om man är hemma, förresten har jag ju ändå ledig dag idag. Fast jag kraxar och hostar fortfarande. Jag måste också tänka ut vad jag ska ha till mat ikväll.

Just nu bjuder samhällets köpmän på våfflor nere vid ICA. Det är naturligtvis trevligt av dem, och så brukar det vara tipsrunda med. Och det är alltid samma utmaning att balansera kaffe i pappmugg och het våffla med sylt och grädde som smälter. Samt vara social med de andra som är där! I år tänker jag, som sagt, vara social hemma, sitta ner och inte spilla rinnande grädde på golvet. Ja jag vet att jag spiller på trottoaren ute, men det känns som på någons golv! Och om jag stannar hemma sätter jag inte över förkylningen på någon. Ringde AMF förut förresten, förra gången vi pratats vid hade jag visst satt över mitt halsonda på henne via telefonen! Hon hade jätteont i halsen dagen därpå! Konstig människa, AMF...

Nu sitter Flye och sover, medan Midas kvittrar. Ja, de får kanske inte heller sova när jag hostar om nätterna. Jag hoppas iaf att det är så, annars är han ju sjuk, pippin. Det vill jag inte! Fast han ser inte uppburrad ut. Ja du trötta Flye, jag funderar på att göra som du... eller också ta med våffla och kaffe och sätta mig ute på trappan. Nej, då kanske folk blir förnärmade! De där ICA-omanerna som finns. De som säger, att "det som inte finns att köpa här på ICA, det vill man inte ha". Bäst hålla inne med, att det säkert finns att köpa i grannsamhället... Eller i stan, gode tid, snacka om att svära i kyrkan! Jag har nämligen fällt en sån kommentar, så jag vet, fast det är typ 30 år sen nånting så det är väl preskriberat.

Ska jag jobba på måndag? Ska jag åka till Tyskland över påsk? Ska jag fixa ett pass eller ID-kort? Bevare mig väl - varför alls plåga de stackars tyskarna med ett passfoto av mig???

Förut var Filippa komisk förresten! Åsa slängde ut några bullbitar och efter sprang hundarna. De tog bitar i munnen och Moa började tugga, men Filippa sa "o-wowow", det skulle naturligtvis vara "vov-vov-vov" men hon hade ju munnen full! Det hördes på tonfallet att det var något hon ville tala om.

Ville man göra hästen Chanola riktigt lycklig, skulle man hålla fram en hel limpa bröd, och så låta henne mumsa från ena änden. Har du prövat det på dina hästar, Poulsen?


Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards