Alla inlägg den 23 mars 2011

Av Lena Carlsson - 23 mars 2011 22:45

A-host, a-host, a-host... Tråkigt är det, har toksprutat mig med IG:s silverspray sen sex idag på morgonen, nu börjar det nästan rätta till sig i halsen, då har jag bara för det glömt kvar sprayflaskan i jobbskåpet... Jaja, suck suck. IG tog Belladonna för sin förkylning, det var därför den gick över så fort. Fusk! Jag sa att jag tror på kiwi, apelsin och honung (ren), det höll inte IG med om. Aja, var och en blir salig på sin tro. Undrar om jag får sova inatt eller det blir en orosnatt till (blir det alltid när det ska bryta ut), iså fall får jag väl försöka *tänka på något roligt* Ibland gör jag det, och ibland blir det för roligt. Eller kan jag lyssna på blåsten.

Tanken på Spreewald tilltalar mig fortfarande! Men måste man inte ha pass och bråte dit? Har för mig det var så den där gången jag åkte på en resa till Puttgarden (oh vad jag är berest). Fast det är ju rätt många år sen.

Natten till igår (kom ihåg att jag är sjuk), drömde jag, att jag sålt detta huset och köpt ett tvåvånings trähus här i samhället. Men när allt var fixat och klart, och jag stod utanför mitt nya hus (som det inte var något fel på så) och insåg att nu måste jag hämta alla mina saker i huset på P-gatan och ställa in dem här istället, insåg jag vad jag gjort: jag hade sålt mitt kära hus på P-gatan !!! Hur kunde jag?? Så då ville jag att hela köpet skulle gå tillbaka, och där tog drömmen slut.

Jag håller verkligen med mig: hur kunde jag ???

En gång när jag jobbade i utegruppen var jag också hemma för förkylning, då drömde jag att jag, Rosrot och Jocke skulle jobba kväll. Först gick vi - alla tre - på en tillsyn till en farbror (han som bor i 215:s gamla lgh). Sen när vi kom tillbaka till Sör, satte Rosrot på musik och slängde sig sen i en soffa och sa, att hon skulle ligga där resten av kvällen. Så Jocke och jag fick ta allt jobbet, jäkta som starar.

När jag vaknade den morgonen, skrev jag upp drömmen så alla i utegruppen fick läsa den och ha roligt.

Av Lena Carlsson - 23 mars 2011 12:15

Min påskresa till Skåne blev inte av, och jag sa i telefonen att nej, jag ville inte ha någon annan resa. Men idag har jag ändrat mig... Tänkte om jag skulle ge Tyskland en chans trots allt? Jag har aldrig varit där. Resan går till Spreewald, och den verkar inte så avancerad utan att jag borde klara den. Fast jag inte kan språket. Jag kan väl typ 30 ord eller så, dv.s tio ord och så kan jag räkna till 20, he-he... Det är bara ett fåtal platser kvar, så jag får bestämma mig fort, helst idag känns det som! Och så får jag ta ledigt skärtorsdag med!

Host host host...      känns verkligen surt, gör ont i halsen på andra dagen. Jag som tänkt bjuda hit folk på våfflor på lördag, blir ingenting med det. Mina förkylningar är alltid så slemmiga och hopplösa... Fast ska jag ut och resa om en månad, så kanske jag ska vara glad att jag är förkyld nu. Jag har varit vaken så gott som hela natten, för varenda gång jag råkade somna så vaknade jag igen, av halsen antar jag. Så det frestade att ringa sig sjuk idag, men gjorde inte det för jag tror att det kommer värre dagar, när det halsonda bryter ut.

Idag har jag inte låtit mig luras av vädret iaf. Ser nog att det blåser! *krax* Det kommer väl finare dagar längre fram, när det är vårvärme och inte vinterkyla i luften.

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards