Alla inlägg den 29 december 2009

Av Lena Carlsson - 29 december 2009 17:51

Nu har jag varit ägare till en Skoda Fabia Elegance i sisådär fem timmar! Premiärturen gick till stallet! Ja, bilen är bättre begagnad, har gått 7000 mil och haft en ägare. Det kan låta mycket men då å a andra sidan behöver jag inte vara så rädd om den som om den varit nyare. Felicia hade gått 17 200 mil, varav jag då kört 16 400! Det är inte undra på att den var skraltig! Tänk när jag köpte den, då hade den gått 800 mil, en ägare. Det fanns två Skoda till men det var herrgårdsvagn, och det är ju lite onödigt stort för en person. Det är rätt bra att kunna ta bilen till stallet utan att gräma sig över lite höstrå och hästhår och sånt. Däremot lär den väl kanske inte hålla så hemskt många år, men den dagen den sorgen.

Jag skulle rida Herkules ikväll, det gick åt pipan. Han gick väldigt på tårna och med huvudet uppe i taket ungefär. Tina passade på att släppa in en massa andra hästar under tiden, vilket jag inte visste, och ännu spändare blev Herkules, gnäggade och gick baklänges. Det kändes att det skulle kunna bli en rusning, jag försökte hålla honom i lugn skritt men det blev stirrig skritt med många stopp. Till slut var det liksom ingen idé att hålla på. Det blir väl bättre nästa gång. Ramona är förresten på bantningskur! Och får stå inne om nätterna! Hon är snart på tillbakaväg nu. Ett jullov går fort.

Av Lena Carlsson - 29 december 2009 07:50

Idag på förmiddagen ska jag köpa en bil jag aldrig har kört. Sen i eftermiddag ska jag rida en häst jag aldrig ridit (Herkules).

I övermorgon går jag in i ett nytt år. Och den första februari får vi nya ägare på jobbet.

Man kan få hicka för mindre.

Vad gäller nya bilen gruvar jag mig mest för att provköra den, inte för att jag tror att den busar med mig, men för att Atteviks enligt min åsikt ligger vid stans värsta gatukorsning! Och ska jag hålla mig till sanningen om Felicia, så svek den mig igår kväll. Jag såg fyrverkeriet hemifrån köksfönstret jag, men fick ändå för mig att ta en tur ner. Eftersom jag ville vara hemma till 20:00 igen av olika skäl, tänkte jag att jag kan ju sitta i bilen och se det hela därifrån. Det var det fler som gjorde. Bara det att halvljuset strejkade! Jag blev tvungen att köra på helljus, gissa vad populärt det var! Bilskrälle hade jag sånär sagt! Det där händer ibland, men verkstan hittar ju inget fel. Så ja, det hela blev pinsamt. Men jag kom hem i tid, och den stora avslutningsraketen såg jag hemifrån. Får han bara upp dem på höjden så!

Nu ska vi ta en hemlis. Den får ni inte tala om för någon     . Men på jobbet på nyårsafton är det "nyårsbuffé" på kvällen. Eftersom jag inte vet vad det innebär, men vill vara på den säkra sidan, har jag planerat en meny här hemma. Yoghurtmarinerad fläskfilé och sen kanelstekt ananas med mandelgrädde. Men det är en hemlis som sagt, så ni får inte tala om det för någon av dem jag jobbar ihop med den kvällen! Ciao! Nu ska jag köra till Atteviks!

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards