Alla inlägg den 6 december 2009

Av Lena Carlsson - 6 december 2009 11:15

Efter ett tips i vår morgontidning, har jag kurat gryning idag!  Steg upp tidigt, bryggde kaffe och bredde en smörgås. Sen tog jag med det samt gårdagens tidning tillbaka till sängen. Tände elljusstaken samt två levande ljus (är ju andra advent). Fällde persiennen med, ska man göra så man ser hur himlen sakta ljusnar.

Ja, sen när kaffet var urdrucket, smörgåsen uppäten och tidningen läst så blåste jag ut stearinljusen, och kröp ner under täcket igen! Sleepy sleep!     

Det var en riktigt lugn start på dagen det! Vid nio kravlade jag mig upp och masade mig fram till tv-fåtöljen med en tallrik fil och flingor. Det är ju rätt rogivande att se på Nyhetsmorgon med, man måste ju ändå hålla reda på vad som händer.

Planerna för dagen är att koka knäck. Och nån kolasort, om jag nu kan bestämma mig för vilken. Tidningarna svämmar ju över av recept. Igår kväll stekte jag mina julköttbullar, med vichyvatten och ansjovis i. Lägga in sill vore med roligt, om jag nu som sagt kan bestämma mig för vilken sort... Och så ska jag muntra upp Flye och Midas med julskivor! Gissa förresten vad Flye använder den där honungspinnen, som jag köpte på Ullared, till? Sittpinne! Himla pippi...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards