Alla inlägg den 23 december 2009

Av Lena Carlsson - 23 december 2009 15:19

Jag ska köpa ny bil. Man kan inte ge en gammal bil hur mycket alvedon och livsuppehållande som helst. Fast det blir väl inte förrän efter nyår. Som sagt är det ju inget man bara rusar iväg och köper. Gamla bilen är förvisso hemma och jag ska strax köra in den i garaget, för vad ska den stå ute på vägen för. Fast först kanske jag skulle köra ut julklapparna till Ragnar och Birgitta? Problemet är att jag nu helt saknar blinkers. Eller ska jag ringa dem att de får komma hit? Vänstersvängar utan blinkers är ingen höjdare!

I övrigt idag så har jag julpyntat det sista, slingan i granen lyste som väl var, och så har jag skottat snö. De roliga figurerna som skrapat vägen ren, brukar häva den stora vallen som blir, mot lekparken till. Men inte i år. Nu fick jag den. En bamsevall med grus i. Jag hävde ut den på vägen igen. Den täppte liksom till en av mina ingångar    ! Och när jag skrivit detta, ska jag ner till affären och köpa det där sista, ni vet revben, skinka, sånt... Sen ner till kyrkogården och tända ett ljus, ett sånt som brinner i 5 dygn. Sen ska jag steka revben och griljera skinka, mums!

Förut idag kom förresten en snubbe från Elbyrån, och satte i motorvärmare i garaget. Å ena sidan    , fast å andra sidan känns det som ett hån mot bilen. Lite så dags nu, när jag ändå ska göra mig av med den. Jag sa ju faktiskt till om det redan i jultid förra året! Men han har lite teflonminne, han på elbyrån...

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards