Alla inlägg den 24 december 2009

Av Lena Carlsson - 24 december 2009 09:59

Jag hade inte tänkt starta upp datorn för att blogga idag, är liksom inte en sån dag! Men jag drömde så roligt inatt, och jag vill tala om det i allafall för dem jag jobbar med. Det var på jobbet, och det var dagen före julafton. Tant I hade lagt beslag på ena paret duschstövlar, och det var omöjligt att få tillbaka dem. Hon gick in med dem i lägenhet 228. Eftersom Shema är kontaktman hos I, gick hon efter och bad att få låna stövlarna. Tant I ville inte släppa dem ifrån sig ändå, men då kom Shema på:

- Jag ska vara tomte här, jag behöver låna stövlarna för jag ska ut och leta efter mina renar.


Var får man en sån dröm ifrån? Varför ber man överhuvud taget en Kosovoalban att vara jultomte, de firar ju inte ens jul på vårt sätt? Och gick hon verkligen ut sen, eller vad? Ja, det får du svara på när vi ses efter helgerna, Shema! God jul!


PS Vet ni att det finns semlor att köpa i Växjö idag julafton? Billiga dessutom, ifall man har med rabattkupongen som fanns i Smp. Vem i jösse namn behöver en semla ovanpå all julmat?? DS

Av Lena Carlsson - 24 december 2009 07:00

En riktigt God Jul önskar jag er, som läser min blogg! Massor av snö har vi med, kan det bli bättre?

Presentation

Välkommen till mig!

Omröstning

Hur tidigt ska man göra sommarplaner?
 Från ena sommaren till den andra
 Ett halvår innan
 En månad innan
 Sommarplaner??
 Samma dag!
 Aldrig eftersom hemma är bäst

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lena Carlsson


Ovido - Quiz & Flashcards